کد خبر: ۸۶۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 23 June 2020

 

 

تابناک/گرما و فصل تابستان بهترین فرصت برای کسانی است که به دنبال یک هیجان ناب می‌گردند. رفتینگ یا همان حرکت با قایق‌های بادی در رودخانه‌ای خروشان تفریحی است که در تمام کشورهای دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با چند رودخانه جذاب برای رفتینگ در ایران آشنا شوید.

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، رفتینگ و قایقرانی یک تفریح جذاب و پرهیجان است که انجام آن نیاز به مهارت‌های خاص دارد.

اگر یک قایقران حرفه‌ای نیستید و تمایل به تجربه رفتینگ دارید، حتما همراه تیم‌های تخصصی اقدام به این کار کنید.

با شنیدن نام زاینده‌رود اغلب اصفهان و سی و سه پل در ذهن به تصویر کشیده می‌شود اما این رودخانه که عنوان بزرگ‌ترین رودخانه فلات مرکزی ایران با بیش از ۲۰۰ کیلومتر طول را یدک می‌کشد از کوه‌های زاگرس به ویژه زردکوه در شهر بختیاری آغاز و به بخش‌]ای کویری گاوخونی ختم می‌شود.

بخش‌هایی از مسیر این رودخانه، بهترین انتخاب برای یک رفتینگ هیجان‌انگیز است. بسیاری از تورهای رفتینگ مسیر رودخانه زاینده رود در سامان استان چهارمحال و بختیاری را برای رفتینگ پیشنهاد می‌دهند تا هم از یک تفریح تابستانی لذت ببرید و هم از پل زمان خان و آثار تاریخی آن مناطق دیدن کنید.

سفیدرود از جایی آغاز می‌شود که رودخانه شاهرود و قزل اوزن در نزدیکی منجیل به هم می‌پیوندند. این رودخانه با طول بیش از ۷۵۰ کیلومتر، دومین رود بزرگ ایران است.

خروش رودخانه در بخش‌هایی از سفید رود، آن را به یکی از مقاصد محبوب برای رفتینگ تبدیل کرده است. مسیر رفتینگ این رودخانه بسیار دیدنی است چرا که قایق‌ از میان کوه، دشت، مرتع و روستا می‌گذرد.

در استان خوزستان، جایی در جنوب غربی ایران، رودخانه‌ اروندرود از پیوستن رودهای دجله و فرات شکل گرفته است و تا رسیدن به خلیج فارس مسیر حدود ۲۰۰ کیلومتری را طی می‌کند. در حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر اروندرود، رودخانه‌ به قدری خروشان می‌شود که می‌توان تجربه‌ای به یادماندنی از یک قایقرانی لذت‌بخش را در آن داشت.

زاینده رود تنها رودخانه در چهارمحال و بختیاری نیست که می‌تواند مقصد تورهای رفتینگ در فصل گرم سال باشد، رودخانه اَرمند یا کارون علیا نیز علاقه‌مندان بسیاری را فرامی‌خواند.

ارمند از ارتفاعات چهارمحال و بختیاری آغاز و با پیوستن به سد کارون ۴ راه خود را به پایان می‌رساند. میل به عبور از مسیر بکر و زیبای رودخانه، دیدن جنگل‌های بلوط و آبشارهای متعدد در میانه راه و بسیاری جذابیت‌های غیرقابل چشم پوشی، هر ورزشکاری را به قایقرانی در این رودخانه ترغیب می‌کند.

یکی از مقاصد جذاب برای قایقرانی و رفتینگ در نزدیکی تهران، رودخانه کرج است که در مسیر جاده چالوس قرار دارد.

این رودخانه زیبا و خروشان از کوه‌های البرز مرکزی آغاز می‌شود و بعد از طی کردن حدود ۷۵ کیلومتر مسیر، در نهایت به دریاچه نمک در قم می‌ریزد.

دیدن طبیعت زیبای مسیر رودخانه چالوس که نمایی از طبیعت شمال را در ذهن به تصویر می‌کشاند و روستاهای اطراف رودخانه، می‌توان دلیلی زیبا برای قایقرانی در این راه پر پیچ و خم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار