اخبار کامل انتظامی استان مازندران مورخه 99/4/1
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در اول تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۶۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 21 June 2020

  به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در اول تیر ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز  اول تیر بشرح زیر است :

کشف میلیاردی تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در آمل 

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف 42 دستگاه ماینر و تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در شهرستان آمل به ارزش 3 میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " مسعود تقدیسی" با اعلام این خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه افرادی در امر توليد ارز دیجیتال (بيت کويين) در سطح شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی و عوامل انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی متهمان به استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال با هماهنگی قضايي در بازديد از محل فعالیت این افراد 42 دستگاه ماينر به همراه تجهيزات مربوطه ساخت کشور چين را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران، اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ريالي کشفیات 3 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده که در این ارتباط 2 متهم دستگیر شدند.

سرهنگ تقدیسی ، افزود: متهمان در تحقیقات و بازجويي هاي فني به بزه ارتکابي اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

---------------------------------------

 

سارق تابلوها و علائم هشداری رانندگی در نکا دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق تابلوها و علائم هشداری راهنمایی و رانندگی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع " در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی سرقت چندین تابلو و علائم هشداری راهنمایی و رانندگی در سطح شهرستان نکا، موضوع در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 11 با تقویت گشت های انتظامی سارق را حین سرقت شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ زارع، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیر قابل توجهی تابلو و علائم هشداری شهری و راهنمایی و رانندگی کشف شد .

وی در خاتمه با بیان اینکه عدم وجود تابلو های راهنمایی و رانندگی می تواند عواقب خطرناکی از جمله تصادفات رانندگی در پی داشته باشد به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده افراد مشکوک در سطح شهر و محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

------------------------------------------------

 

حادثه رانندگی با یک کشته و یک مصدوم در محور هراز آمل 

رئیس پلیس راه استان از وقوع حادثه رانندگی با یک کشته و یک مصدوم در محور هراز شهرستان آمل خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا قدمی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور هراز شهرستان آمل، بلافاصله ماموران انتظامی بخش لاریجان به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه استان مازندران، تصریح کرد: در این حادثه که در محدوده ناندل به وقوع پیوست، یک خودروی پیکان با 2 سرنشین مرد با یک خودروی پراید برخورد کرد.

سرهنگ قدمی، با اشاره به این که این حادثه منجر به مرگ سرنشین خودروی پیکان شد، اظهار داشت: راننده این خودرو نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان این که علت تامه وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان در دست بررسی است به رانندگان توصیه کرد: ضمن رعایت سرعت مطمئنه، با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی امنیت و آرامش را برای خود و سایر افراد همراه خود فراهم کنند.

 

------------------------------------------------------

 

اجرای طرح پیشگیری از سرقت در استان مازندران 

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح پیشگیری از سرقت سیم برق و دستگیری 47 سارق در حوزه کلانتری های استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم در تشریح این خبر، گفت: در اجراي طرح های نظام جامع عملياتي ، طرح پیشگیری از سرقت در حوزه اسنحفاظی کلانتری های سطح استان به اجرا در آمد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، افزود: در اجرای این طرح ماموران کلانتری ها و پاسگاه خهای انتظامی استان از کلیه مراکز خرید و فروش ضایعات بازدید کردند.

سرهنگ گنجیان از کشف بیش از 3000متر سیم برق سرقتی در بازدید از این مراکز خبر داد و گفت : در ادامه این عملیات ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 47 سارق سیم و کابل برق در سطح استان شدند .

وی در خاتمه به شهروندان توصيه كرد: در صورت اطلاع از فعاليت هاي مجرمانه مراتب را در سريع ترين زمان ممکن به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

--------------------------------------------------

 

پلمب سفره خانه های سنتی متخلف در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از پلمب 11 واحد سفره خانه سنتی متخلف در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس "سید محسن جعفری " در تشريح جزئيات اين خبر گفت : در راستاي اجراي ابلاغيه ستاد ملي مبارزه با کرونا مبني بر ممنوعيت عرضه قليان در سفره خانه ها و مراکز پذیرایی طرح نظارت بر اماکن عمومي با همکاری ماموران اداره بهداشت این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در اجرای این طرح که به مدت 2 روز به اجرا در آمد، ماموران از کلیه سفره خانه های سنتی، قهوه خانه ها و مراکز پذیرایی این شهرستان بازدید کردند .

وي در ادامه از پلمب 11 واحد صنفی متخلف در این طرح خبر داد و اظهار داشت: در این راستا به متصدیان 41 واحد صنفي متخلف نیز اخطار پلمب داده شد .

سرهنگ جعفری از تداوم اجرای این طرح در روزهاي آتي خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از فعاليت اين گونه واحد هاي صنفي مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

 

-------------------------------------------

 

انهدام باند شرارت و ناامنی در سوادکوه 

فرمانده انتظامي سوادکوه از دستگیری و انهدام باند یک باند شرارت و ناامنی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، ماموران انتظامي سوادکوه با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی 5 نفر از اراذل و اوباش منطقه که با تشکیل باندی قصد برهم زدن امنيت و آرامش شهروندان را داشتند، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود : در اين راستا، پس از هماهنگي با مرجع قضائي ماموران کلانتری 11 پل سفید با همکاری یگان های اطلاعاتی و عملیاتی این شهرستان در یک عملیات ضربتی این افراد را دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری از کشف 2 قبضه سلاح شکاری، 21 عدد فشنگ ، 2 قبضه شمشیر و مقادیر قابل توجهی موادمخدر از متهمان خبر داد و اظهار داشت: اين مقام انتظامي ادامه داد: این افراد که داراي سوابق متعدد کيفري نیز بوده اند پس از تشکيل پرونده مقدماتي برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي سوادکوه در خاتمه تاکيد کرد: برخورد با ناامن کنندگان امنيت اجتماعي و افرادي که مخل نظم و امنيت عمومي باشند در اولويت اول اقدامات اين فرماندهی قرار دارد .

 

------------------------------------------------

 

دستگيري سارق حرفه اي مغازه در بابلسر 

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از شناسايي و دستگيري سارق حرفه اي مغازه با 12 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین اسدی " در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع سرقت مغازه در شهر بابلسر شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: مأموران با بررسي صحنه هاي سرقت و جمع آوري سرنخ هاي موجود به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود مظنون و با هماهنگي مقام قضائي وی را دستگير كردند.

سرهنگ اسدی در ادامه اذعان داشت: متهم در بازجوئي هاي به عمل آمده به 12 فقره سرقت مغازه در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در خاتمه از شهروندان خواست: برای پيشگيري از وقوع سرقت توصيه هاي پليس را جدي گرفته و هرگونه موارد مشكوك را بلافاصله از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

 

--------------------------------------------------

 

دستگیری سارق تجهیزات کافوهای مخابراتی در آمل 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق حرفه ای تجهیزات کافوهای مخابرات با 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نعمت الله آزادی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل تلفن از کافوهای شرکت مخابرات، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی، سارق را شناسایی و دستگیر کردند .

سرهنگ آزادی از دستگیری یک مالخر اموال سرقتی در ادامه این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت، کابل و سیم تلفن از کافوهای شرکت مخابرات این شهرستان اعتراف کرد .

وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کردند: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی که بدون جهت در محدوده و محل سکونت آنان پرسته می زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

-----------------------------------------------------------

 

اختلال کژتنظیمی خلقی ایذایی در کودکان و درمان آن 

کودکان مبتلا به اختلال کژتنظیمی خلقی ایذایی معمولا در آینده در دوران نوجوانی وبزرگسالی دچار اختلال افسردگی یک قطبی یا اختلالات اضطرابی می شوند نه اختلال دوقطبی ... 

اختلال کژتنظیمی خلقی ایذایی در کودکان در گروه اختلالات افسردگی اساسی قرار دارد به این دلیل که ویژگی مشترک تمام این اختلالات وجود اندوه، احساس تهی بودن یا خلق تحریک پذیر همراه تغییرات شناختی وجسمی است که به شکل چشمگیری روی ظرفیت کارکردی فرد تاثیر منفی می گذارد و تفاوت آن ها مربوط به زمان بندی یا علت احتمالی یا مدت اختلال است.

کودکان مبتلا به این الگو معمولا در آینده در دوران نوجوانی وبزرگسالی دچار اختلال افسردگی یک قطبی یا اختلالات اضطرابی می شوند نه اختلال دوقطبی، این اختلال برای کودکان 12 سال و کم سن تر به کار می رود و تظاهرات اصلی آن تحریک پذیری مداوم وحملات مکرر و رفتارهای ناهنجار است.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است کودکان مبتلا به این الگو از علایم، معمولا در آینده در دوران نوجوانی و بزرگسالی دچار اختلال افسردگی یک قطبی یا اختلالات اضطرابی می شوند.

ملاک هایی که برای تشخیص این اختلال باید به آنها توجه داشت عبارتند از:

1)فوران های خشم مکرر وشدید به صورت کلامی ورفتاری که هم از نظر شدت وهم از نظر مدت با موقعیت موجود یا عامل محرک همخوانی ندارد.

2)فوران خشم که به آن اشاره شد متناسب با سن رشدی فرد نیست.

3)این فوران ها می بایست حداقل هفته ای سه بار اتفاق بیفتد.

4)در اکثر ساعات روز وتقریبا در تمام روزها خلق بیمار تحریک پذیر یا خشمگین است وتوسط والدین ، معلمان وهمسالان قابل مشاهده است .

5) فوران های خشم مکرر به صورت کلامی ورفتاری در حداقل دو مورد از موقعیت های منزل ، مدرسه ، ویا همسالان دیده می شود ودر حداقل یکی از موقعیت ها شدید است.

6)فاکتورهای گفته شده باید برای حداقل 12 ماه ادامه داشته باشد وحداقل در موقعیت مدرسه یا همسالان دیده شود.

7)سن فرد در تشخیص گذاری نباید قبل از 6 سالگی یا بعد از 18 سالگی باشد .سنن شروع ملاک های گفته شده قبل از ده سالگی است.

نکته این که این تشخیص را نمی توان هم زمان با اختلال نافرمانی مقابله جویانه ، اختلال انفجاری متناوب ، یا اختلال دوقطبی عنوان کرد ولی امکان هم زمانی آ ن با سایر اختلالات مانند اختلال افسردگی اساسی ، اختلالَ ADHD اختلال سلوک واختلالات مصرف مواد وجود دارد.

در افرادی که ملاک های تشخیصی هر دو اختلال کژتنظیمی خلقی ایذایی و اختلال نافرمانی مقابله جویانه کامل است باید فقط اختلال کژتنظیمی خلقی ایذایی راثبت کرد.

اگر فردی حتی یک بار دچار دوره مانیا یا هیپومانیا شده است باید تشخیص اختلال فوق را کاملا کنار گذاشت، ضمنا این علایم ناشی از اثرات فیزیولوژیک یک ماده یا یک بیماری طبی یا عصبی دیگر نیست.

به لحاظ جنسیت شیوع این اختلال در پسران در سنین دبستانی بیشتر از دختران در سنین نوجوانی می باشد. این اختلال قبل ز بلوغ شایعتر است وهرچه از کودکی به طرف بزرگسالی پیش می رویم از شیوع آن کاسته می شود .

پیامدهای کارکردی اختلال کژتنظیمی خلقی ایذایی به جهت تحریک پذیری مزمنی که در کودکان ایجاد می کند در ابعاد خانوادگی ِدر روابط با همسالان و تحصیلات چشمگیر است.

زندگی خانوادگی آنها به واسطه تحرک پذیری وفوران های مکرر خشم مختل است در شروع یا حفظ روابط دوستانه با مشکلاتی روبرو هستند و از آنجا که تحمل ناکامی در این کودکان فوق العاده پایین است در مدرسه هم با مشکلاتی روبرو هستند.

در تشخیص گذاری این اختلال با توجه به اینکه شرح حال اغلب کودکان و نوجوانان مبتلا به تحریک پذیری مزمن پیچیده است باید وجود یا فقدان چندین اختلال دیگر از جمله مهم ترین آنها اختلال دوقطبی و نافرمانی مقابله جویانه باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد چرا که همپوشانی بالایی با نافرمانی مقابله جویانه دارد.

خطر خودکشی : درمجموع باید هنگام ارزیابی کودکان مبتلا به تحریک پذیری مزمن به شواهدی که نشانگر پرخاشگری ورفتارهای خودکشی و سایر پیامدهای کارکردی اختلال کژتنظیمی خلقی ایذایی هستند توجه کافی مبذول داشت.

درمان این اختلال به طور کلی به دو صورت 1- دارو درمانی 2- روان درمانی ( درمان شناختی – رفتاری- خانواده درمانی ) است.

درمان شناختی- رفتاری :

شناخت درمانی نوعی روان درمانی ، معمولا برای آموزش برخورد با افکار و احساسات عامل افسردگی واضطراب به کودکان ونوجوانان مورد استفاده قرار می گیرد.

به کمک رفتار درمانی شناختی می توانیم شیوه کنترل خشم ورفتارهای مقابله ای کنترل افکار و چگونگی برخورد در موقعیت های حساسیت برانگیز آموزش دهیم.

2-آموزش والدین : آموزش والدین به منظور کمک به پدر ومادر در تعامل با کودک جهت کاهش خشم ورفتار تحریک پذیر وبهبود ارتباط والدین وفرزند انجام می گیرد.

والدین باید شیوه برخورد با کودک را در واکنش به رفتار پرخاشگرانه وخشن کودک بیاموزند . با واکنش درست به رفتار کودک می توانیم میزان انفجار خشم را به میزان چشمگیری کاهش دهیم.

چنین آموزش هایی به والدین کمک می کنند تا موقعیت هایی را که ممکن است منجر به طغیان کودک شوند پیش بینی کنند واز قبل برای پیشگیری از طغیان آماده شوند، آموزش همچنین بر اهمیت پیش بینی پذیری هماهنگی با کودک وپاداش دادن به رفتار مثبت تمرکز دارد.

تهیه وتنظیم : سیده سمیه ساداتی کارشناس ارشد روانشناسی و مددکار اجتماعی کلانتری 12 ساری

خبر: سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار