معاون جهاد کشاورزی البرز با اشاره به وجود ۱۳ موسسه تحقیقات کشاورزی در استان گفت: این امتیاز علاوه بر جهش در تولید، به البرز این امکان را می دهد تا با ریشه یابی ظرفیت و مشکلات در هر شهرستان، محصولات خود را تا سه برابر افزایش دهد.
کد خبر: ۸۶۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 21 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» مسعود کریمی در برنامه طرح یاوران تولید استان البرز که در موسسه تحقیقات علوم دامی در کرج برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: هر کدام از شهرستان های استان در یکی از امور باغی، دامداری، طیور، زراعی و شیلات سرآمد هستند که با شناسایی جزئیات و مسائل ریز آنها و همچنین انتقال دانش به حوزه های تولیدی می توان ظرفیت و کیفیت تولید را افزایش داد.

کریمی با بیان اینکه میانگین تولید گندم در البرز حدود پنج تن در هکتار است، افزود: این در حالی است که در البرز تولید کننده ای داریم که بیش از ۱۳ تن در هر هکتار برداشت گندم دارد که نشان دهنده ظرفیت البرز برای جهش تولید است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدات بخش کشاورزی البرز مشتمل بر محصولات زراعی، باغی، شیلات و... در البرز بیش از دو میلیون تن است، اظهار کرد: تحقیقات و انتقال دانش به هر یک از بخش های تولیدی می تواند نقش مهمی در دو تا سه برابر کردن محصولات زراعی و باغی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار