کد خبر: ۸۶۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 20 June 2020
مومنی زاده با بیان اینکه فرهنگ مطالعه را از کودکی در جامعه نهادینه کنید گفت: با بهره‌گیری از فصای مجازی و فناوری نوین می‌توان سرانه مطالعه را در جامعه افزایش داد.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرشمس مومنی‌زاده» در جلسه شورای انجمن کتابخانه های شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، فرهنگ را اساس پیشرفت همه جوامع دانست و گفت: کتاب و کتاب‌خوانی شاهرگ حیاتی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.


فرماندار رشت با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد افزود: بحث مطالعه، کتاب و کتاب‌خوانی بسیار حائز اهمیت بوده و بایستی در اولویت و سرلوحه امور همه دستگاه‌های اجرایی قرارگیرد.

 

مومنی‌زاده اذعان کرد: با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در باغ محتشم رشت سرانه مطالعه در رشت افزایش می‌یابد.


وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه از کودکی در جامعه نهادینه شود افزود: مدارس و نظام آموزشی بایستی از دوران مهدکودک فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج دهند.


فرماندار رشت خاطرنشان کرد: در شهرها و بخش‌ها از فضاهای راکد بایستی در راستای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بهره گرفته شود.


مومنی زاده با اشاره اینکه سرانه مطالعه با توجه به علایق جوانان بایستی تغییر کنند تصریح کرد: بهره‌گیری از فضای مجازی یکی از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در جامعه است.


وی اظهارکرد: با بهره‌گیری از فناوری نوین می‌‌توان کتابخانه‌ها را تجهیز و فرهنگ مطالعه را افزایش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار