مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز گفت: اقتصاد جامعه اسلامی از طریق پرداخت زکات رونق پیدا می‌کند به همین دلیل از افرادی که تمکن مالی دارند درخواست می‌شود برای برکت به مال و اموالشان و عمل به این واجب الهی اقدام کنند.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 20 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام علی ارجمند با اشاره به اینکه زکات زیربنای اقتصاد اسلامی است، اظهار کرد: زکات واجب در اسلام به غلات چهارگانه (گندم، جو، خرما و کشمش) و حیوانات سه گانه (شتر،گاو و گوسفند) تعلق می‌گیرد.

 وی ادامه داد: از آنجایی که سطح زیر کشت غلاتی که زکات واجب به آنها تعلق می‌گیرد در البرز زیاد نیست، سال گذشته حدود ۷۰ میلیون تومان زکات واجب از کشاورزان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کشاورزان معتقدند پرداخت زکات باعث افزایش تولیدات آنها می‌شود و نسبت به پرداخت زکات مستحبی اقدام می‌کنند، گفت: این نوع زکات به سرمایه، میوه و سبزیجات تعلق می‌گیرد.

 این مسئول با بیا اینکه عمده زکات پرداختی در البرز مستحبی است، افزود: طی چند ماه اخیر ۲۹ میلیارد تومان زکات مستحبی در استان جمع آوری شده است.

 حجت الاسلام ارجمند با اشاره به اینکه مسئول جمع آوری زکات در استان کمیته امداد است، توضیح داد: زکات جمع آوری شده صرف هزینه‌هایی مثل کمک به فقرا، مساکین، کارهایی که منفعت عمومی دارد و ... می‌شود.

وی با بیان اینکه شرط اول پرداخت زکات قدرت و توان مالی است، گفت: بدون شک کشاورزی که توان مالی ندارد و تولیداتش تنها باعث گذران امور زندگی خود می‌شود نباید زکات پرداخت کند.

 وی افزود: کشاورزانی بوده‌اند که طی سال‌های اخیر به دلیل مسائلی توان پرداخت زکات را از دست داده و امسال مشمول دریافت بسته‌های کمک‌های مومنانه شده‌اند.

 این مسئول توضیح داد: اقتصاد جامعه اسلامی از طریق پرداخت زکات رونق پیدا می‌کند به همین دلیل از افرادی که تمکن مالی دارند درخواست می‌شود برای برکت به مال و اموالشان و عمل به این واجب الهی اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار