دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت: نقاط امن شهر، روستا ، مسکونی، اداری و صنعتی این استان برای پناه گرفتن در مواقع بحرانی شناسایی شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 20 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» محمد رضا فلاح نژاد درنشست هماهنگی و تبادل نظر درخصوص مدیریت بحران در شهرک های صنعتی استان البرز گفت: بررسی نواقص موجود در زیر ساخت های ارتباطی دستگاههای خدمات رسان از جمله اورژانس وهلال احمر ضروری است.

وی ادامه داد: فرمانداری ها با بررسی موضوعات مرتبط حوزه پیشگیری با تدوین برنامه مسائل مربوط به مقاوم سازی ساختمان ها، نوسازی بافت های فرسوده مسکن روستایی، مدارس، ابنیه حیاتی مهم و جمع آوری آبهای سطحی پیگیری کنند.استفاده از ظرفیت های مردمی، سازمان بسیج ، ائمه جمعه و جماعات و تشکل های غیردولتی در قالب طرح دوام در مواقع بحرانی از دیگر موضوعاتی بود که از سوی دبیر ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز مورد تاکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید بانک اطلاعاتی تجهیزات و امکانات و ماشین آلات شهرداری ها و دستگاه های اجرایی، ارگانهای نظامی و انتظامی برای استفاده، احصاء و بهربرداری به اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز ارسال شود.

فلاح نژاد گفت: مدیران بحران شهرستان ها نیز در زمینه احداث سالن های چند منظوره مدیریت بحران، اسکان موقت، پد بالگرد، پایگاههای امدادی و انبارهای ذخیره اقلام امدادی پیگیری و اطلاعات موجود و پیش بینی شده را به اداره کل مدیریت بحران ارسال کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری مانور در فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی ، استفاده از ظرفیت تشکل های غیر دولتی یا هیات های ورزشی ، بخش خصوصی ، استفاده از ظرفیت سازمان همیاری ها، شهرداری ها و دهیاریی ها در پیش بینی امکانات و تجهیزات پاسخ به بحران در برنامه ها قرار گیرد.

دبیر ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز بیان داشت: باتوجه به ضوابط درآمدی و هزینه کرد اعتبارات بخشنامه ابلاغی سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور، شهرداری ها موظفند حداکثر پنج درصد بودجه را برای حوادث غیر مترقبه هزینه کنند.

وی یاد آورشد: با توجه به مکاتبات متعدد فرمانداری ها و شهرداری های استان البرز باید نسبت به رعایت کامل ضوابط و مقررات شهرسازی به ویژه در بخش گذرگاه ها و معابر کمتر از ۱۰ متر را در زمان احداث ساختمان ها از سوی مالکان مورد توجه قرار دهند.

فلاح نژاد اضافه کرد: عدم رعایت تراکم و خط آسمان (حداکثر چهار طبقه)و نظارت بر این مهم از طرف شهرداری ها، با توجه به اینکه امداد رسانی ماشین آلات در مواقع بروز بحران به لحاظ عدم توانایی استقرار شانه نردبان خودرو های امدادی به ویژه آتش نشانی در معابر دچار مشکل می کند ضروری است.

دراین نشست با دستور دبیر ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز مقرر شد در شهرک های صنعتی غیردولتی احداث هفت ایستگاه آتش نشانی پیگیری ویژه شود.

دراستان البرز سه شهرک صنعتی دولتی و هفت شهرک صنعتی غیردولتی فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار