مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه سیمره جزو نخستین آثار تاریخی ثبت شده است، گفت: اعتبار برای مطالعه فاز دوم سایت‌موزه دره‌شهر ایلام اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۶۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 20 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با اعتبار تخصیص‌یافته از محل اعتبارات ملی، فاز دوم مطالعه سایت‌موزه دره‌شهر پس از انجام مناقصه و مشخص شدن پیمانکار انجام می‌شود.

وی افزود: شهر تاریخی سیمره در سال ۹۶ به عنوان سایت‌موزه دره‌شهر معرفی شده است که مطالعات فاز اول شامل ساخت مسیر گردشگری، سیستم روشنایی و ویترین‌آرایی مسجد شهر تاریخی آن توسط دانشگاه تهران انجام گرفت که با اعتبار تخصیص‌یافته، مطالعه فاز دوم این سایت در سال جاری اجرا می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: شهر سیمره از بزرگترین محوطه‌های تاریخی استان است که در دل خود بناهای تاریخی فراوانی جای داده است، به‌منظور جذب بیشتر گردشگران در این شهر تاریخی نخستین سایت‌موزه استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: سیمره جزو نخستین آثار تاریخی ثبت شده استان ایلام در آثار ملی است، محوطه تاریخی این شهر طبق مطالعات و کاوش های انجام شده مربوط به قرون اولیه اسلامی است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار