مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت:از فردا مرحله نخست مبلمان شهری جدید چهارباغ از میدان امام حسین (ع) تا تقاطع آمادگاه نصب خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 17 June 2020

حسن مؤذنی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: پروسه طراحی مبلمان شهری پیاده راه چهارباغ عباسی پس از بررسی، مطالعه اولیه و هماهنگی‌های صورت گرفته با کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان در سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان کلید خورد.

او افزود: طراحی انجام شده توسط این سازمان مورد تأیید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و متخصصین هنر و معماری و مدیران شهری قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در طراحی مبلمان شهری چهارباغ عباسی ابتدا طرح قدیمی چهارباغ عباسی که مصوب میراث فرهنگی کشور است بررسی شد، تصریح کرد: در ادامه انواع مبلمان‌های شهری به کار رفته در پیاده راه‌های مشهور دنیا مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و مراحل اداری برگزاری مناقصه جهت ساخت و تولید مبلمان چهارباغ عباسی و انتخاب پیمانکار انجام پذیرفت و وارد مرحله تولید شد.

او خاطرنشان کرد: از فردا_ پنج شنبه ۲۹ خرداد ۹۹ _مرحله نخست مبلمان شهری جدید چهارباغ از میدان امام حسین (ع) تا تقاطع آمادگاه نصب خواهد شد.

مؤذنی با اشاره به ویژگی‌های طرح مبلمان چهارباغ، گفت: سیاست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان طی یک دهه گذشته طراحی و ساخت مبلمان شهری به صورت پرتابل (قابل حمل) است که باعث سهولت در جا به جایی و نصب آن و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و مبلمان شهری طراحی شده برای پیاده چهارباغ عباسی نیز دارای این ویژگی است.

او تصریح کرد: با توجه به تاریخی بودن محور چهارباغ عباسی استفاده از متریال سنگ و چوب در ساخت مبلمان شهری مخصوص این محور در دستور کار بوده و از بهترین متریال سنگ و چوب استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در طراحی مبلمان چهارباغ مباحث مربوط به ارگونومی انسانی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته شده است، اظهار کرد: طراحی مبلمان موجود با توجه به احیا و بازسازی طرح چهارباغ قدیم و وجود آبراه میانی انجام شده است.

او افزود: در طراحی این مبلمان شهری توجه ویژه‌ای به هویت تاریخی، فرهنگی اصفهان شده است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار