نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تحریم‌ها بر روی واردات دارو‌های شیمی درمانی تاثیرات بدی داشته، اما باید با تقویت شرکت‌های تولید دارو این تهدید تبدیل به فرصت شود.
کد خبر: ۸۶۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ 16 June 2020

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در زمان‌های گذشته مردم بر اثر سرطان، اما بدون هیچ گونه اطلاعی از آن فوت می‌کردند گفت: امروزه به علت بالا رفتن سطح دانش و از طرفی پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و به دنبال آن وجود تجهیزات پزشکی خوب، تشخیص بیماری‌هایی همچون سرطان بسیار راحت‌تر و دقیق‌تر امکان پذیر است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر به علت اطلاع رسانی‌های انجام شده و آگاهی مردم، افراد زودتر برای تشخیص به پزشک مراجعه می‌کنند که این باعث درمان سریع‌تر بیماران سرطانی شده و در نتیجه این بیماران طول عمر بیشتری خواهند داشت.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از جمله مواردی که باید به آن توجه داشت این است که سبک زندگی افراد جامعه امروزه تغییرات منفی داشته و به سمت ناسالم بودن رفته است که این موضوع نه تنها در بیماری سرطان بسیار موثر بوده بلکه بیماری‌های دیگری همچون دیابت و فشارخون نیز به همراه دارد.


شیخی افزود: صنعتی شدن زندگی و تغییر عملکرد مردم در موضوعاتی مثل نوع تغذیه، ساعت خواب و استراحت، فعالیت‌های جسمانی و ورزش و. باعث افزایش بیماری‌هایی مانند سرطان شده که افراد با ملاحضات بیشتر به این موارد میتوانند از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کنند.
او در خصوص کمبود دارو‌های شیمی درمانی اظهار داشت: متاسفانه تحریم‌ها بر روی واردات دارو‌های شیمی درمانی تاثیرات بدی داشته، اما باید با تقویت شرکت‌های تولید دارو این تهدید تبدیل به فرصت شود، که در این مورد، شرکت‌های دانش بنیان و مهندسان پزشکی در حال تلاش هستند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به کمبود دستگاه‌ای رادیوتراپی در اصفهان ادامه داد:بیماران سرطانی علاوه بر مشکلات جسمی از نظر روحی و روانی نیز بسیار تحت فشار هستند و بحث خارج شدن از استان برای رادیوتراپی هایشان دغدغه‌ای است که باید از روی دوش این بیماران و خانواده هایشان برداشته شود.
شیخی ادامه داد: گرچه هزینه‌های خرید دستگاه‌های رادیوتراپی بسیار گران است، اما ‏شان استان اصفهان داشتن این دستگاه‌ها است که این مورد به کمک بخش خصوصی محقق خواهد شد.

با اشاره به تغییر نکردن تعرفه‌ها بالا بودن هزینه خرید و نگهداری درستگاه‌های رادیوتراپی گفت: در این زمینه مراکز متعددی باید همکاری داشته باشند و پیدا کردن راه حلی برای این موضوع از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود، اختصاص بودجه دولتی یا همکاری شرکت‌های بیمه می‌تواند به این مسأله کمک کند، اما درکل باید مشخص شود که مراکز درمانی جایی برای ارائه خدمات هستند یا بنگاه اقتصادی.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره کرونا گفت: بیماری کرونا شناخته شده نیست و ابهامات زیادی در رابطه با آن وجود دارد. بعضی از افراد مبتلا هستند، اما هیچ گونه علامتی ندارند و شناسایی کامل و دقیق این بیماری، علائم دقیق بیماری، نحوه درمان و... از مباحثی است که زمان زیادی می‌برد و حتی نیاز به تحقیقات بین المللی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار