کد خبر: ۸۶۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 16 June 2020
 
این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل بورس، مشکل فروش سهام عدالت حل شد، مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی لوازم خانگی صادر شد، افزایش قیمت مصالح ساختمانی مهم‌ترین عامل رشد قیمت مسکن، اعلام اسامی پنج قلم کالای اولویت‌دار بازرسی در هفته جاری و قیمت سکه در بازار امروز را در بر دارد.
 
 

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل بورس، مشکل فروش سهام عدالت حل شد، مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی لوازم خانگی صادر شد، افزایش قیمت مصالح ساختمانی مهم‌ترین عامل رشد قیمت مسکن، اعلام اسامی پنج قلم کالای اولویت‌دار بازرسی در هفته جاری و قیمت سکه در بازار امروز را در بر دارد.

عقب نشینی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش ۴۴۸۱ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد به رقم یک میلیون و ۱۸۵ هزار واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۹۹ واحدی به رقم ۱۳ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۸۹ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۲۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۴۴۴ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد، عدد ۳۸۰ هزار و ۵۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۱۵ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۲۵۱ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۶۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۰ درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول با ۱۷۴۴ واحد کاهش معادل ۰.۲۰ درصد به رقم ۸۹۱ هزار و ۸۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۴۳۴ واحد کاهش معادل ۰.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

مشکل فروش سهام عدالت حل شد

حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در گفتگو با مهر با اشاره به رفع مشکل عدم همخوانی تلفن همراه و کدملی برخی از سهامداران عدالت که در هنگام فروش سهام عدالت در سامانه کارگزاری‌ها منجر به ایجاد مشکل می‌شود، گفت: کسانی که شماره همراهی که داده‌اند به نام خودشان نیست، در حال حاضر با مراجعه به وبسایت sahamedalat.ir می‌توانند شماره خودشان را اصلاح کنند و با این اصلاح، قادر خواهند بود در کارگزاری‌ها نیز برای فروش سهام عدالت اقدام کنند. وی ادامه داد: نحوه تغییر شماره تلفن همراه به این صورت است که چنانچه سیستم اعلام کند که شماره تلفن همراه به نام فرد مورد نظر نیست، سهامدار عدالت می‌تواند وارد شده، شماره همراهی که به نام خودش است را وارد کرده و همانجا شماره خود را اصلاح کند.

فهیمی درباره دلیل به نام بودن شماره همراه سهامداران عدالت افزود: بر اساس مصوبه شورای بورس، برای اینکه افراد را احراز هویت شده تلقی کنیم، دو اطلاعات قابل تأیید را باید داشته باشیم؛ یکی از آنها شماره شبا مربوط به حساب بانکی و دیگری شماره تلفن همراه به نام خود مشمول است تا زمانی که سهامدار عدالت این دو را نداشته باشد، قادر به فروش سهام عدالت خود نخواهد بود. وی همچنین درباره واریز وجه فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها گفت: از بین سفارش‌های فروش سهام عدالت که در بانک‌ها ثبت شده بود، ۵۲۰ میلیارد تومان وجه حاصل از فروش سهام عدالت به حساب سفارش دهندگان واریز شده و از مقدار به فروش رفته سهام عدالت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان باقی مانده که فردا به حساب سهامداران واریز می‌شود.

واردات ارز، طلا، نقره و پلاتین تا پایان امسال معاف از مالیات شد

حسن روحانی رئیس جمهور مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی را که به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، ورود ارز به صورت اسکناس به صورت نامحدود و طبق نظارت بانک مرکزی و همچنین واردات طلا، نقره و پلاتین خام با نظرات بانک مرکزی از هر گونه مالیات، حقوق و عوارض دولتی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی لوازم خانگی صادر شد

حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به اینکه ترکیب بازار لوازم خانگی در کشور در حال حاضر متفاوت از قبل است و بخش عمده‌ای از این بازار به جز کولر گازی از محل تولید داخل تامین می‌شود، ‌ تصریح کرد: در زمینه کولر گازی هم اخیرا سرمایه‌گذاری خوبی در یکی از واحدها انجام شده است. وی با بیان اینکه ظرفیت تولید واحدهای لوازم خانگی دو تا سه برابر وضعیت فعلی است، اظهار کرد: بنابراین با تمرکز بر رفع مشکل تولیدکنندگان به راحتی می‌توانیم بازار داخل را تامین و شکاف ناشی از خروج کالاهای خارجی از بازار در پی ممنوعیت واردات را پر کنیم. سرپرست وزارت صمت تامین مواد اولیه کارخانجات را اولویت این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: نکته اول در زمینه لوازم خانگی، تامین مواد اولیه  افزایش تولید و عرضه و نکته دوم بحث تقاضاست. بخشی از فعالان این بخش به دلیل انتظارات تورمی از عرضه لوازم خانگی خودداری و کالا را احتکار می‌کنند؛ بنابراین، نظارت و کنترل بیشتر از انبارها و مراکز نگهداری و همچنین نظارت بر قیمت‌ها در دستور کار نهادهای نظارتی از قرار گرفته است. مدرس خیابانی با بیان اینکه سازمان حمایت در مقطع کنونی، مجوز افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی را برای  لوازم خانگی صادر کرده، ‌ تاکید نمود در صورت افزایش قیمت بیش از میزان یاد شده با آن برخورد می‌شود.

با افزایش قیمت سیمان هم موافقت شد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از موافقت وزارت صنعت با افزایش قیمت سیمان خبر داد و گفت: تا چند روز آینده قیمت نهایی تصویب و اعلام می‌شود. /ایسنا

افزایش قیمت مصالح ساختمانی مهم ترین عامل رشد قیمت مسکن

محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی، یکی از دلایل اصلی در رشد قیمت مسکن به شمار می‌رود، افزود: در این جلسه به وزیر صمت دستور داده شد که نظارت و کنترل قیمت‌ها روی مصالح ساختمانی افزایش یابد. چرا که هم اکنون با رشد لجام گسیخته قیمت‌ها در حوزه مصالح ساختمانی رو به رو هستیم. او ادامه داد: گران شدن مصالح ساختمانی، افزایش دستمزد کارگران و نرخ ارز باعث ایجاد حباب در قیمت‌ها شده است؛ بنابراین، باید وزارت صمت با کنترل قیمت‌ها التهابات موجود در این بازار را از بین ببرد. /باشگاه خبرنگاران جوان

اعلام اسامی پنج قلم کالای اولویت‌دار بازرسی در هفته جاری

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت:‌ بازرسان این سازمان به همراه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور در راستای سیاست‌های کنترلی و نظارتی معمول و همیشگی به منظور آرام‌سازی فضای بازار، در هفته پیش‌رو رصد و پایش محصولات لوازم خانگی شامل یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی، لاستیک خودروسواری و سنگین، شکر، برنج و نهاده‌های دامی از قبیل کنجاله، سویا و ذرت را در اولویت بازرسی‌های نظارتی خود قرار داده‌اند. 

حداقل و حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۵ تا ۶ درصدی صادرات طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون و حداکثر ۸ میلیون تومان است. او با اشاره به اینکه ۸۵ درصد زعفران تولیدی به بازارهای هدف صادر می‌شود، افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا و کاهش مراودات تجاری، صادرات افت محسوسی داشته که این امر در کنار رکود بازار داخل منجر به کاهش قیمت زعفران شده است. به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ میری با بیان اینکه آمار دقیقی از صادرات زعفران طی ماه‌های اخیر در دسترس نیست، گفت: برآوردها حاکی است که میزان صادرات طی ماه‌های اخیر چندان چشمگیر نیست که با استمرار روند فعلی، قیمت زعفران کاهشی خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی: برکت درآمد صاحب خانه‌های با انصاف بیشتر می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه مالکان و مستاجران در این شرایط باید به بهبود وضعیت بازار اجاره کمک کنند افزود: چندی پیش جلسه‌ای با اتحادیه املاک برگزار کرده ایم و باید کمک کنیم که اسیر شرایط التهابی بازار اجاره نشویم و باید به آرامش بازار مسکن کمک کنیم و از سوی دیگر مالکان باید انصاف را راعایت و در راه رضای خدا اقدام کنند چراکه با رعایت انصاف و حال همدیگر برکت در آمدهایشان بیشتر می‌شود.

قیمت سکه در بازار امروز

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز در معاملات بازار آزاد تهران به ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱ میلیون و ۹۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۳۱ دلار و ۴۵ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۳۷ هزار و ۵۶۵ تومان است.

دلار در صرافی بانکی چند؟

امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۷۵۰۰ تومان از مردم خریداری شد و بدون تغییر نرخ نسبت به روز شنبه، به قیمت ۱۷۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۹۵۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۱۹۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است. ثبات قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی در حالی است که هفته گذشته، شاهد افزایش معنادار قیمت دلار و یورو در این صرافی‌ها بودیم. تصمیمی که بازارساز در جهت مقابله با ورود تقاضای کاذب به بازار گرفته بود. همچنین در بازار آزاد، دلار آمریکا با افزایش نرخ نسبت به ابتدای روز، به رقم ۱۸۱۰۰ تومان رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار