کد خبر: ۸۶۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 15 June 2020
درویش‌کردار از آغاز طرح ضربتی تشدید نظارت بر بازار از فردا(سه‌شنبه، ۲۷ خرداد) در سراسر گیلان خبر داد.
 

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد درویش‌کردار» امروز(سه‌شنبه،۲۶ خرداد) در جلسه زیر کارگروه تنظیم بازار گیلان در رشت با اشاره به افزایش خودسرانه قیمت‌ها که منجر به نارضایتی مردم شده است گفت: متاسفانه برخی صنوف خودسرانه و بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت کالاها کرده‌اند که با این افراد برخورد می‌شود.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آغاز طرح ضربتی تشدید نظارت بر بازار از فردا به مدت ۱۰ روز خبر داد و افزود: گرانفروشی و بررسی دقیق فاکتورها ملاک عمل این طرح‌ به‌منظور ایجاد آرامش در بازار و کنترل بی‌رویه قیمت برخی از اقلام چون لوازم خانگی، لاستیک خودرو، شکر، برنج، نهاده‌های دامی، خدمات و فروش خودرویی است.

 

وی با اشاره به سرکشی از انبارها و سردخانه‌ها در قالب طرح تشدید نظارت بر بازار اظهارداشت: بسیاری از این گرانی‌ها مختص استان نبوده و ناشی از تفاوت قیمت ارز مبدا مواد اولیه کالاهای تولیدی است.

 

درویش‌کردار با بیان اینکه با اصناف متخلف به شدت برخورد می‌شود و مسئولین اتحادیه‌ها باید پاسخگو باشند تاکید کرد: همه صنوف برای فروش بیش از ۱۵ هزار تومان ملزم به صدور فاکتور بوده و درج قیمت کالاها و شفاف سازی ضرورت دارد.

 

وی با اشاره به نظارت مستمر بر بازار توسط بازرسان اداره صمت، ارزش پرونده‌های تخلفات ارسالی به تعزیرات حکومتی گیلان در سال گذشته را بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: بر اساس قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نرخ اجناس طبق مصوبه صنوف باید در معرض دید عموم قرار گیرد در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود.

 

درویش‌کردار در پایان بیان اینکه ۹۰ درصد انبارهای استان با هدف پیشگیری از قاچاق کالا ساماندهی شده‌اند تصریح کرد: تاکنون ۱۲ هزار رکورد ثبت شده در سامانه جامع انبارها انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار