شهردار لنگرود در نشست خبری روز گذشته؛
تابناک / شهردار لنگرود گفت: بعد از اتمام لایروبی رودخانه شهر لنگرود با ماشین‌ مخصوص شناور در آب، امکان قایق سواری در رودخانه شهر لنگرود فراهم می شود.
کد خبر: ۸۶۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 15 June 2020

تابناک / شهردار لنگرود گفت: بعد از اتمام لایروبی رودخانه شهر لنگرود با ماشین‌ مخصوص شناور در آب، امکان قایق سواری در رودخانه شهر لنگرود فراهم می شود.

 

تحقق آرزوی دیرینه شهروندان لنگرودی/ قایق سواری در رودخانه شهر امکان‌‌پذیر می شود

 

«سید مهدی رجایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه عصر امروز در سالن اجتماعات شهرداری شهرستان، اصحاب رسانه را بازوان کمکی برای مجموعه های اجرایی دانست و گفت: رویکرد ما تعامل با اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عملکرد شهرداری در این‌مدت، افزود: استاندار گیلان و معاون امور عمرانی در سمینار شهرداران از شهرداری های لنگرود، لاهیجان و بندر انزلی به عنوان شهرداری های پیشرو در کمک رسانی در این ایام قدردانی کرد و رضایت شهروندان لنگرودی نیز بیانگر عملکرد خوب شهرداری در دوران کروناست.

شهردار لنگرود با بیان اینکه کارهای عمرانی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به روال عادی برگشته است، تصریح کرد: فصل کار عمرانی آغاز شده و نهضت آسفالت با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی سهولت رفت و آمد و آسفالت مناسب را از جمله حقوق اولیه شهروندان عنوان و اذعان کرد: روکش آسفالت خیابان هایی که مشکل آب‌گرفتگی داشتند در دستور کار قرار گرفته است و امسال روکش آسفالت ۱۰ هزار متر مربع خیابان ها و کوچه ها پیش بینی شده که تاکنون هفت هزار متر مربع آن انجام و مابقی نیز در حال اجرایی شدن است.

رجایی با اشاره به لایروبی خیابان ها و شبکه های قدیمی فاضلاب شهر لنگرود و اینکه سال گذشته ۲۰ کیلومتر لایروبی شد، گفت: چشم انداز امسال ما ۳۰ کیلومتر است که تاکنون ۱۵ کیلومتر اجرایی شد.

شهردار لنگرود ایجاد فضای تفریحی ضلع مقابل پل خشتی را از کارهای بزرگ شهرداری در سال جاری عنوان کرد و افزود: هم اکنون لایروبی رودخانه شهر لنگرود با ماشین مخصوص شناور در آب در حال انجام است که بعد از اتمام لایروبی، امکان قایق سواری در رودخانه شهر لنگرود فراهم می شود و امیدواریم مشکل فاضلاب این رودخانه هم توسط اداره آب و فاضلاب به زودی حل شود تا وضعیت بهداشتی رودخانه هم مساعد قایق سواری شود.

وی افزایش سرانه فضاهای ورزشی را از دیگر برنامه های در دستور کار شهرداری اعلام کرد و اذعان داشت: بهره برداری از زمین چمن مصنوعی، احداث زمین‌ استاندارد والیبال ساحلی و زمین بسکتبال خیابانی از جمله این برنامه های ورزشی است.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه کنار گذر شهید املاکی به سمت درویشانبر، ۱۲ سال در طرح تفضیلی شهر لنگرود وجود داشت، افزود: از سال گذشته کنارگذر ضلع مقابل کنار گذر شلمان آغاز شد که پلی از روی رودخانه شهر لنگرود می گذرد و تا ۲ ماه آینده ستون های پل انجام می شود.

رجایی در خصوص پروژه نیمه کاره جاده چمخاله و اینکه ۳۲ باب مغازه بدون مطالعه و سند ملکی به شکل سنتی در حال ساخت بود، گفت: این‌پروژه از جمله درآمدهای پایدار شهرداری است که پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لنگرود توانست با فراخوان، سرمایه گذار را مشخص کند و هم اکنون نیز این پروژه با سرعت در حال اجراست که تا ۶ ماه آینده اسکلت و نازک کاری پروژه به اتمام‌ می رسد.

شهردار لنگرود با تاکید بر اینکه شهرداری آماده هر گونه حمایت از  سرمایه گذاران است، خاطرنشان کرد: استخرهای پارک فجر شهر لنگرود به صورت مشارکت مدنی و سرمایه گذاری در این بخش آماده است.

وی اصلاح خیابان شهید اسد آبادی، محوطه سازی فضای روبه روی سپاه پاسداران، اصلاح پیاده رو میدان اصلی شهر و نصب آلمان محوطه وسط پل خشتی و پیشرفت بالای ۵۰ درصدی کارخانه کمپوست در فاز اول را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد.

 

 

 
اختصاص یکصد میلیارد ریال به آسفالت معابر لنگرود

 

شهردار لنگرود از تداوم نهضت آسفالت در سال جاری در این شهر خبر داد و گفت: برای این طرح حدود یکصد میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

سید مهدی رجایی در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با بازگشایی کارخانه آسفالت نهضت آسفالت را در کوچه و خیابان‌های شهر لنگرود آغاز کردیم.

وی افزود: در این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون مسیر انزلی محله به سمت صدر محله به متراژ ۱۲ هزار متر مربع، مسیر گمرکات، کاسه گر محله شامل خیابان ابطحی و بخارایی به متراژ ۱۰ هزار متر مربع، کوچه صدر هشتم واقع در محله چال کیاسر به متراژ یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، خیابان ۱۶ متری مقداد به متراژ هفت هزار متر مربع، کوچه شهید قاسمی به متراژ ۵۰۰ متر مربع، کوچه حقیقت واقع در بلوار کشاورز، کوچه شهید رجایی ۲۱ واقع در خیابان شهید رجایی به سمت ۳۵ متری آزادگان به متراژ چهار هزار مترمربع، خیابان جعفری لنگرودی واقع در بلوار کشاورز، کوچه حقیقت واقع در جاده لیلا کوه به متراژ دو هزار مترمربع، شهید اکبری واقع در بلوار حافظ به متراژ شش هزار متر مربع، کوچه منفرد (بهمنی) واقع در بلوار حافظ به متراژ شش هزار مترمربع آسفالت شده است.

شهردار لنگرود به موارد لکه گیری آسفالت معابر این شهر اشاره کرد و گفت: در سال جاری میدان بسیج، خیابان شهید قبادی، حد فاصل خیابان آتش کار تا سه راه راه پشته خیابان (۱۷ شهریور)، خیابان صدر واقع در چال کیاسر و خیابان پروین اعتصامی، خیابان خرمشهر جنوبی و کوچه‌های خیابان نواب صفوی، کوچه ساکت پور، ابتدای جاده بارکوسارا، انتهای خیابان ۱۲ متری به طرف زمین خاوری، کوچه نهم نواب، خیابان آزادگان جنوبی ساختمان مخابرات، خیابان فلسطین واقع در انزلی محله، خیابان ۳۵ متری آزادگان، کوچه رجایی سیزدهم و عابد، خیابان شورا، بلوار سعدی حدفاصل میدان الغدیر تا میدان امام حسین (ع)، کوچه شهید کامیاب واقع در جاده چمخاله، کوچه شاهد شش و هشت واقع در بلوار کشاورز جاده لیلا کوه، ورودی خیابان مسکن مهر و خیابان آزموده در بلوار کشاورز و خیابان نیروی انتظامی جاده موبندان لکه گیری آسفالت شده است.

شهردار لنگرود خاطرنشان کرد: در سال گذشته پروژه آسفالت در بسیاری از محلات شهر لنگرود به طول یکصد و ۵۰ هزار مترمربع اجرا شد و برای این مقدار آسفالت یک هزار و ۴۰۰ تن قیر استفاده شده و اعتباری بالغ بر یکصد و ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رجایی با تاکید بر اینکه آسفالت معابر توسط یک شرکت معتبر در سطح کشور و با گرید یک انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورت نبودن کنده کاری و حفاری توسط بعضی از شهروندان و ادارات دستگاه‌های اجرایی، آسفالت حداقل به مدت ۱۰ سال عمر مفید خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی شهر لنگرود آبگرفتگی معابر اصلی در زمان بارندگی بود که پس از رفع عوامل آبگرفتگی عملیات آسفالت آن آغاز شد. اضافه کرد: در حاضر رفع مشکلات آبگرفتگی و آسفالت معابر فرعی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار لنگرود آسفالت مناسب معابر شهری جهت سهولت رفت و آمد را از حقوق اولیه شهروندان دانست و گفت: با آسفالت کوچه‌های فرعی، نهضت آسفالت در دوره پنجم شورای اسلامی شهر به اتمام خواهد رسید.

رجایی با اشاره به اینکه شبکه‌های فاضلاب بسیاری از کوچه‌های این شهر قدمتی ۳۰ الی ۴۰ ساله دارد و هنگام بارندگی دچار آب گرفتگی می‌شوند، افزود: دستگاهی بنام واترجت را از شهرستان ارومیه به لنگرود منتقل کردیم تا با استفاده از فشار بسیار بالای آب این دستگاه گرفتگی مسیرهای شبکه‌های فاضلاب شهری را باز کنیم تا در زمان بحران ناشی از بارندگی شدید، معابر دچار آبگرفتگی نشود.

 

 

رجایی با اشاره به اصلاح پیاده رو میدان اصلی شهر اظهار کرد: تا یک ماه آینده که آغاز احداث میدان اصلی شهر و ساخت المان میدان آغاز می‌شود.

 

مهدی رجایی در جمع خبرنگاران با قدردانی از عملکرد اصحاب رسانه گفت: رویکرد شهرداری همواره رویکرد تعاملی بوده و اعتقاد داریم که رسانه‌ها می‌توانند بازوان مدیریت شهری باشند و در عمل نیز شاهد این بودیم که رسانه‌ها نقش گسترده‌ای در پیشرفت شهر داشته‌اند.

شهردار لنگرود با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران شیوع کرونا گفت: رضایت‌مندی نسبی مردم لنگرود در این مورد حاصل شده و استانداری گیلان نیز از شهرداری‌های لنگرود، لاهیجان و انزلی به عنوان شهرداری‌های پیشرو در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرده است و خوشحالیم که توانستیم قدم‌های مثبتی در این راستا برداریم.

*ادامه نهضت آسفالت در حال اجراست

وی با بیان اینکه در این دوران هیچ وقفه‌ای در پروژه‌های عمرانی ایجاد نشده، گفت: سرعت کارهای عمرانی در این ایام بیشتر شده و ادامه نهضت آسفالت در حال اجراست.

رجایی با بیان اینکه بحث آبگرفتگی و چاله خیابان‌های لنگرود در دوره‌ای زبانزد بوده و حتی برای آن نیز شعر سروده بودند، گفت: به دلیل آبگیر بودن، آسفالت شهر که از حقوق اولیه شهروندان است نیز از کیفیت مناسبی برخوردار نبود.

شهردار لنگرود با بیان اینکه مدیریت شهری در ابتدا اقدام به روکش آسفالت و رفع مشکل آبگرفتگی خیابان‌ها کرد، افزود: در نیمه اول سال ۹۹ برابر با ۷ هزار مترمربع آسفالت انجام شده که به ۱۰ هزار مترمربع افزایش می یابد.

*اعتبار مورد نیاز برای آسفالت ۱۰ میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای آسفالت ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: سال گذشته ۲۰ کیلومتر لایروبی شبکه فاضلاب انجام گرفت و چشم انداز سال جاری نیز ۳۰ کیلومتر است.

رجایی یکی از بزرگترین اقدامات شهرداری لنگرود در سال جاری را احداث یک مرکز تفریحی در جوار پل خشتی لنگرود عنوان کرد و گفت: در همان محل اسکله قایق سواری احداث می‌شود تا با لایروبی رودخانه توسط دستگاه پیشرفته آرزوی بزرگ مردم برای قایق سواری در رودخانه لنگرود تحقق می‌یابد.

شهردار لنگرود با اشاره به قول جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مبنی بر حل مشکل فاضلاب سرازیر شده به رودخانه و اعتبارات در نظر گرفته شده امیدوارم آبفا هرچه سریعتر این مشکل را حل کند.

اصلاح خیابان شهید اسدآبادی با استفاده از اعتبارات استانی | آغاز احداث میدان اصلی شهر و ساخت المان

وی اصلاح خیابان شهید اسدآبادی را از دیگر برنامه‌ها دانست و با اشاره به مناقصه برگزار شده گفت: با استفاده از اعتبارات استانی این پروژه آغاز می‌شود.

رجایی در ادامه با اشاره به اصلاح پیاده رو میدان اصلی شهر اظهار کرد: تا یک ماه آینده که آغاز احداث میدان اصلی شهر و ساخت المان میدان آغاز می‌شود.

شهردار لنگرود با اشاره به طرح محوطه‌سازی رو به روی سپاه برای احداث پارک اظهار کرد: در حوزه ورزش نیز سال گذشته اقدامات زیادی صورت گرفت و امسال نیز به دنبال افزایش سرانه فضای ورزشی هستیم.

وی با اشاره به افتتاح زمین چمن مصنوعی در ایام عید فطر گفت: زمین چمن دیگری نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و در شمال پارک فجر یک زمین استاندارد والیبال ساحلی که در آن امکان برگزاری مسابقات بین المللی نیز وجود داشته باشد در دستور کار است.

*طرح شهرداری برای احداث زمین بسکتبال خیابانی

رجایی از طرح شهرداری برای احداث زمین بسکتبال خیابانی خبر داد و گفت: تمرکز شهرداری برای احداث فضای ورزشی است.

وی با اشاره به کنارگذر درویشانبر اظهار کرد؛ احداث این مسیر پس از ۱۲ سال آغاز شده و درحال احداث پل هستیم که پس از اجرای پل با آسفالت مسیر یک خیابان بسیار زیبا از میدان شهید املاکی تا کشتارگاه سابق افتتاح خواهد شد و سبب کاهش بار ترافیک ورودی به داخل شهر می‌شود.

شهردار لنگرود با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد پروژه کارخانه کمپوست تکمیل شده، افزود: در فاز دوم احداث و نصب سوره در دستور کار است که اگر مشکلی شبیه کرونا یا برف سال گذشته پیش نیاید تا پایان سال مالی ۹۹ اتمام پروژه را شاهد خواهیم بود و برای همیشه معضل دفن زباله پایان می‌یابد.

به گزارش گیل و دیلم، رجایی با اشاره به احداث چندباب مغازه تجاری بدون دریافت پروانه و سند در جاده چمخاله توسط شهرداری گفت: پس از شروع به کار شورای پنجم برای این ۳۲ باب مغازه پروانه و سند دریافت شده و جهت دریافت مشارکت مدنی سرمایه گذار اقدام شده‌ است و در نهایت سرمایه‌گذار انتخاب شده و مغازه‌ها با سرعت در حال احداث است.

شهردار لنگرود از پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار در پارک فجر لنگرود خبر داد و کفت: بازگشت سرمایه در حوزه گردشگری بالا است و از سرمایه‌گذاران دراین حوزه استقبال می‌کنیم.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار