کد خبر: ۸۶۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 15 June 2020
تابناک/استاندار گیلان با تأکید بر بازدیدهای منظم و مستمر از پروژه‌ها و طرح‌های شهرستانی توسط فرمانداران گفت: باید فرمانداران با تشدید دامنه نظارت‌ها برجذب تسهیلات تکلیفی رونق تولید، پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را به‌طور مداوم، بررسی و نسبت به آسیب‌شناسی چالش‌های پیش رو اقدام کنند.
فرمانداران در پروژه‌های عمرانی حضور مستمر داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جمع فرمانداران سراسر استان با اشاره به شعار جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری نام‌گذاری شده اظهار کرد: بنا به دستور رئیس‌جمهور در این خصوص کارگروهی در سازمان برنامه‌وبودجه کشور تشکیل شده و لازم است با همت بلند تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با تأکید بر حرکت شتاب گونه استان برای توسعه هرچه سریع‌تر افزود: برنامه‌ریزی‌ها دراین‌ارتباط مدون شده و در این مسیر برداشتن گام‌های مؤثر، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تشکیل منظم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از مواردی است که باید به آن‌ها توجه و باید از منابع موجود، استفاده بهینه کرده و شاخص‌های کمی رشد را بهبود ببخشیم.

استاندار گیلان با تأکید بر بازدیدهای منظم و مستمر از پروژه‌ها و طرح‌های شهرستانی توسط فرمانداران بیان کرد: باید فرمانداران با تشدید دامنه نظارت‌ها برجذب تسهیلات تکلیفی رونق تولید، پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را به‌طور مداوم، بررسی و نسبت به آسیب‌شناسی چالش‌های پیش رو اقدام کنند تا طرح‌های نیمه‌تمام، تکمیل و در موعد مقرر و طبق تعهدات، به مردم تحویل شود.

وی به ۹۵ پروژه مصوب جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، پرداخت تسهیلاتی را در نظر گرفته که لازم است آگاهی بخشی‌های کافی برای ثبت‌نام کارآفرینان و واحدهای اقتصادی زیان‌دیده، در سامانه کارا صورت گیرد تا تسهیلات بخش کرونا جذب شود.

وی توجه به محورهای ۳۰ گانه اقتصادی تعیین‌شده از سوی وزارت کشور و لزوم جدیت فرمانداران در این خصوص را از دیگر انتظارات خود عنوان کرد.

 

زارع تعامل سازنده و قانونمند با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را گفتمان کاری خویش ذکر کرد چراکه موجب هم‌افزایی و پیشبرد بهتر امور می‌شود و خطاب به فرمانداران گفت: باید به دستاوردها و خدماتی که بهره‌مندی بیشتری برای مردم دارد، توجهی فزون‌تر شود.

وی با تأکید بر ضرورت اولویت قرار دادن افزایش مشارکت مردم و آرامش اجتماعی و نیز تأمین امنیت تصریح کرد: در چنین صورتی است که می‌توانیم رضایت مردم در خدمتگزاری به آنان را جلب کنیم و لازم است فرمانداران نسبت به ارائه خدمات به مردم از سوی نهادهایی همچون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز نظارت کافی داشته باشند و همچنین بر مدیریت ساماندهی مشکلات در بخش‌هایی همچون آب، برق، کشاورزی و طرح‌های هادی روستایی اهتمام ورزند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها مسؤول پیشبرد سیاست‌های عمومی دولت هستند، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در زمینه انتصاب مدیران شهرستانی موظف به هماهنگی با فرمانداران هستند و اگر مدیر دستگاهی چنین اقدامی انجام نداد و تخلف کرد از سوی فرمانداران، به استانداری گزارش شود و مدیران کل نیز با هماهنگی از قبل با فرمانداران در شهرستان‌ها حضور یابند.

در این جلسه معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی، هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان راهبردهای توسعه‌ای استان در حوزه‌های کاری خود را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار