پیمان بضاعتی پور گفت: با توجه به عدم رعایت حریم دریاچه مصنوعی کرج، اگر اتفاقی بیفتد کوچکترین نشت آب موجب ریزش 40 الی 50 ساختمان خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 15 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» سال ۹۲ شهرداری کرج طبق تفاهم نامه‌ای با آب منطقه ای استان البرز موفق به اخذ مجوز احداث دریاچه مصنوعی در حاشیه رودخانه کرج و محدوده پارک چمران شد اما خرداد سال 99 این موضوع کاملا منتفی شد و مخالفت آب منطقه‌ای البرز به واسطه وقوع سیل، دلیل اصلی دلیل توقف پروژه مذکور عنوان شده است.

 رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج درباره آخرین وضعیت دریاچه مصنوعی کرج گفت: در سنوات گذشته دریاچه در حد خاک برداری راه اندازی و قرار شد تحت عنوان دریاچه و پارک عطار مورد بهره برداری قرار گیرد اما این مهم صرفا روی کاغذ بود.

 پیمان بضاعتی پور با اشاره به اینکه متاسفانه خاک برداری در پارک چمران انجام شده و کوه عظیمی در این بخش وجود دارد، افزود: جابجایی این خاک در حال حاضر یک میلیارد و 500 میلیون تومان خرج روی دست شهرداری کرج می گذارد اگر چه فعالیت های عمرانی ما زیاد است و این کار را انجام می دهیم اما از گودبرداری های انجام شده، دریاچه بیرون نمی آید.

 وی اظهار داشت: شیب عرضی و طولی برای ایجاد دریاچه در پارک چمران و حاشیه رودخانه کرج مهندسی نیست و در قسمت پائین بلوار، اراضی مسکونی وجود دارد، یعنی فاصله بین جدار جایی که می خواهد دریاچه شود خیلی کم است، مقاوم سازی انجام نشده و با توجه به عدم رعایت حریم دریاچه، اگر اتفاقی بیفتد کوچکترین نشت آب موجب ریزش 40 الی 50 ساختمان خواهد شد.

بضاعتی پور با تاکید بر اینکه به نظر من این کار غیر اصولی و غیر علمی بوده و مختصات فنی ندارد، تصریح کرد: هفته گذشته به اتفاق کارشناسان اداره کل فنی شهرداری کرج در مکان دریاچه جلسه ای برگزار و نقطه نظرات همه را دریافت کردیم، خروجی جلسه این بود که احداث دریاچه در پارک چمران مقرون به صرفه و علمی نیست اما در قسمت بالا دست می توانیم این کار را انجام دهیم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: کاربری های دیگری برای قسمت شرق دریاچه تعریف می شود اعم از پیست دوچرخه سواری، سکوی نشیمن و پارک و در قسمت غرب چون ایمن سازی های لازم انجام شدنی است می توان دریاچه ای با ظرفیت نیمی که در حال حاضر هست احداث شود زیرا حفظ ایمنی، سلامت و آرامش شهروندان به مباحث زیبایی شناسی شهری ارجحیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار