مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون در شهر کرمانشاه 950 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم، گفت: مردم همکاری نکنند مجبور به قطع برنامه‌ریزی شده آب خواهیم شد.
کد خبر: ۸۶۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 14 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا کاکاوند ، با اشاره به مشکل قطع آب یا افت فشار در برخی محلات کرمانشاه، اظهار کرد: دلیل آنکه امسال زودتر از گذشته افت فشار و یا قطعی آب را در برخی از محلات داشتیم شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف ناشی از آن است.

وی ادامه داد: مصرف آب برای شست و شوی زیاد و رعایت موازین بهداشتی باعث شده هم اکنون با افزایش 21 درصدی مصرف آب نسبت به دوره‌های مشابه گذشته مواجه باشیم.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیش‌بینی هواشناسی برای گرمای تابستان امسال هم یاد کرد که می‌تواند به افزایش مصرف دامن بزند و افزود: برای اینکه تابستان امسال را با کمترین مشکل بگذارنیم، نیازمند همکاری و مشارکت مردم و مشترکین هستیم.

به گفته کاکاوند، اگر مردم همکاری نکنند و میزان مصرف همینقدر بالا باشد، امکان اینکه در تابستان امسال قطعه برنامه‌ریزی شده آب اعمال شود، وجود دارد.

وی درباره محلات شهر کرمانشاه که بیشترین مشکل آب را دارند نیز عنوان کرد: 14 یا 15 محله در شهر کرمانشاه داریم که با قطعی و یا افت فشار مواجهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه این محلات در تمام سطح شهر پراکنده است، یادآور شد: در شمال شهر در محلات ظفر، تکاور و ...، در میانه شهر در محدوده میدان مرکزی، رسالت، آریاشهر و... و در جنوب شهر نیز در محلات پردیس، زیباشهر و... بیشترین مشکل را داریم.

10 حلقه چاه برای تامین آب کرمانشاه به مدار می‌آید

کاکاوند درباره چرایی مشکلات آب شهر کرمانشاه نیز عنوان کرد: بخشی از مشکل مربوط به تامین آب است، بگونه‌ای که هم اکنون در شهر کرمانشاه با کمبود 950 لیتر در ثانیه‌ای آب مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه قرار بود طرح آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان سال 1394 به بهره‌برداری برسد اما هنوز خبری از افتتاح آن نیست، گفت: بعید می‌دانم امسال هم امیدی به بهره‌برداری از سامانه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در این سال‌ها با اتکا به نزدیک بودن بهره‌برداری از این سامانه منابع آب جدید به منابع تامین آب شهر کرمانشاه اضافه نشده است.

کاکاوند اضافه کرد: در کنار ثابت بودن منابع تامین آب، با افزایش سالیانه مصرف آب به دلیل افزایش جمعیت، افزایش ساخت و سازها، افزایش شهرک‌های مسکونی، افزایش حاشیه‌نشینی و ... مواجه بوده ایم که نتیجه این شرایط مشکلات کنونی است.

وی اظهار کرد: بخش دیگری از مشکلات آب شهر کرمانشاه ناشی از توزیع نامناسب به دلیل کمبود مخازن است، بگونه‌ای که در حال حاضر حدود 80 هزار مترمکعب کمبود مخزن در شهر کرمانشاه داریم و جای سوال دارد که چرا در سال‌های گذشته فکری به حال این موضوع نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیگیری‌های جدی برای حل مشکلات آب شرب شهر کرمانشاه در قالب جلسات متعدد با مسئولین استان خبر داد و افزود: پایان هفته گذشته نیز جلسه‌ای به ریاست استاندار درباره همین مشکل داشتیم که مصوبات خوبی داشت و تلاش می‌کنیم این مصوبات اجرایی شود، اما نیازمند همکاری سایر بخش‌ها نیز هستیم.

کاکاوند گفت: یکی از مهمترین این مصوبات اضافه کردن 10 حلقه چاه به منابع تامین آب شهر کرمانشاه ظرف یک ماه آینده است.

وی با بیان اینکه امسال امید چندانی به بهره‌برداری از طرح انتقال آب از سد گاوشان نیست، یادآور شد: برنامه‌ریزی کوتاه مدت ما تامین آب از محل همین 10 چاه است که تعدادی از این چاه‌ها در اختیار شهرداری، دانشکده کشاورزی، هلال احمر و... است که استفاده چندانی هم از آن ندارند.

به گفته این مسئول، مقرر شده این چاه‌ها برای فصل گرم پیش رو که اوج مصرف آب را داریم در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

وجود 20 هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از هدررفت آب نیز مربوط به انشعابات غیرمجاز است، تاکید کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت ساماندهی و قطع انشعابات غیرمجاز بود که اکیپ‌های شرکت آب و فاضلاب در این زمینه تشکیل شده و با جدیت کار را پیگیری می‌کنند.

کاکاوند عنوان کرد: برآورد ما وجود حدود 20 هزار انشعاب غیرمجاز در شهر کرمانشاه است که بخشی از آن خانگی و بخشی غیرخانگی است.

وی با بیان اینکه برخی از این انشعابات غیرمجاز مربوط به دستگاه هاست، افزود: اگرچه اختیار قطع کردن این انشعابات غیرمجاز را داریم، اما بهتر است که خود دستگاه‌ها در زمینه قطع کردن این انشعابات پای کار بیایند تا اینکه ما ورود کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اطلاع رسانی برای آگاهی دادن به مردم با همکاری رسانه‎ها را موضوع دیگری دانست که در جلسه با استاندار بر آن تاکید شد و گفت: باید مردم را آگاه کنیم که واقعا مشکل کمبود آب داریم و اگر همکاری نکنند در فصل گرمای پیش رو امکان قطعی برنامه‌ریزی شده وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار