مدیر آبفای شهرستان کرج گفت: شایعات فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شهر گرم‌دره صحت ندارد.
کد خبر: ۸۶۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 14 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ چندی پیش شهروندان در تماس با خبرگزاری‌ها با توجه انتشار ویدئویی در فضای مجازی نسبت به آلوده بودن آب آشامیدنی گرم‌دره، استان البرز ابراز نگرانی کردند.

در این ویدئو دو الکترود متصل به جریان برق را در مقداری آب قرار داده بودند و بعد اتصال جریان برق آب موجود در ظرف به رنگ سیاه درمی‌آمد.

 مدیر آبفای شهرستان کرج با اشاره به این موضوع گفت: این موضوع، موضوع عجیبی نیست آب آشامیدنی در هرکجای دنیا بعد از اتصال برق تغییر رنگ می‌دهد و علت این موضوع، اکسید شدن املاح موجود در آب است.

 شهرام حافظ بیان کرد: آب شهر گرم‌دره از مناطق آبرفتی دور از منابع آلوده‌کننده رودخانه کرج تأمین می‌شود، پیش از حفر چاه و استخراج آب مطالعات زیرزمینی انجام و از عدم آلودگی آب اطمینان حاصل می‌شود.

 مدیر آبفای شهرستان کرج افزود: نمونه‌گیری و آزمایش آب آشامیدنی پیش از تولید و توزیع آن انجام می‌شود، این نمونه‌ها توسط مرکز کنترل کیفیت ما در یک آزمایشگاه مجهز با حضور ۲۵ کارشناس متخصص و مجرب آزمایش می‌شود.

 او گفت: مشترکان، آب را ابتدا به مخزن وارد کرده و سپس پمپاژ کنند، یکی از دلایل آلودگی آب می‌تواند اتصال مستقیم پمپ به شبکه آب باشد زیرا پمپ رسوبات لوله را وارد آب می‌کند.

 مدیر آبفای شهرستان کرج گفت: حجم مناسب مخزن برای هر واحد آپارتمان، ۲۵۰ لیتر است.

 او افزود: دلیل دیگر پایین آمدن کیفیت آب، برداشت غیرمجاز بعضی افراد سودجو از شبکه آب است که اعمال غیراصولی این افراد باعث وارد شدن شن و ماسه به آب می‌شود.

 مدیر آبفای شهرستان کرج افزود: شهروندان در صورت مشاهده کاهش کیفیت آب موضوع را به ما گزارش دهند تا شبکه پاک‌سازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار