اسماعیل صارمی گفت: همچنین تا کنون قریب به 25 درصد از واحدهای دامی کرج به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده اند و تا پایان سال 99 امیدواریم 30 درصد دیگر از این واحدها به سیستم فاضلاب مجهز شوند.
کد خبر: ۸۶۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 14 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیر جهاد کشاورزی کرج در حاشیه تور رسانه ای اصحاب رسانه، کشت گلخانه ای را عامل ارتقا سطح امنیت غذایی دانست و با اشاره به اینکه میزان تولیدات نیز در این روش کشت چند برابر می شود، در جمع خبرنگاران گفت: سالانه 70 هزار تن محصول از 3800 هکتار باغات و 125 هزار تن محصول از چهار هزار هکتار اراضی کرج برداشت می شود.

اسماعیل صارمی به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت 9 درصدی توسط دولت برای کشت گلخانه ای اشاره کرد و افزود: در صورت تجهیز اراضی به سیستم آبیاری نوین، قطعا 70 الی 80 درصد هزینه طرح با کمک بلاعوض پرداخت می شود زیرا 80 درصد آب در کشور ما صرف بخش های کشاورزی می شود.

 وی با تاکید بر اینکه 60 درصد آب در استان های البرز و تهران صرف آشامیدن می شود، اظهار داشت: استفاده از روش کشت گلخانه ای محصولات را در برابر آفت های باغی ایمن نگاه می دارد، همچنین تا کنون قریب به 25 درصد از واحدهای دامی کرج به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده اند و تا پایان سال 99 امیدواریم 30 درصد دیگر از این واحدها به سیستم فاضلاب مجهز شوند.

 مدیر جهاد کشاورزی کرج تصریح کرد: از 168 واحد دامی سبک و سنگین صنعتی و سنتی در شهر کرج قریب به 20 درصد آنها در بافت مسکونی قرار دارند، همچنین بر اساس قانون نظام جامع دامپروری هر واحد تولیدی اگر مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کند باید منتقل شود اما انتقال آنها در گرو ایجاد شرایط توسط دستگاه های مدعی همچون شهرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار