تابناک کهگیلویه وبویراحمد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اغراض شخصی و گزارش نادرست عامل صدور حکم احتکار برنج در شهرستان کهگیلویه است
کد خبر: ۸۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 31 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اغراض شخصی و گزارش نادرست عامل صدور حکم احتکار برنج در شهرستان کهگیلویه است.

سیدعلی‌صادق فروزنده صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به وضعیت گندم این استان، اظهار کرد: ۴۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از این میزان، ۲۲ هزار تن گندم معمولی و ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن گندم «دروم» با کیفیت است، بیان کرد: این مقدار گندم معادل ۴۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: از مبلغ ۴۸ میلیارد تومان، حدود ۴۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و هشت میلیارد آن معوق مانده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ درصد از نانوایی‌های استان به صورت نان لواش است.

فروزنده عدم آموزش را از عوامل بی‌کیفیتی نان در استان دانست و گفت: ۷۰ درصد از علت بی‌کیفیتی نان به آموزش و عدم تخصص مالکین نانوایی‌ها بر می‌گردد.

وی افزود: متأسفانه نانوایی‌ها در استان به صورت اجاره‌ای در اختیار افراد غیرمتخصص قرار می‌گیرد و این عوامل کیفیت نان را در استان پایین آورده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری کلاس‌های آموزشی را یکی از اقدامات این شرکت عنوان کرد و افزود: ۳۰ هزار و ۶۴۰ نفر در طی سه ماهه آخر سال ۹۳ در کلاس‌های آموزشی شرکت غله شرکت کردند.

فروزنده گفت: کلاس‌های آموزشی در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در ماه آینده سال ۹۴ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به خبر انفصال از خدمت مدیر شرکت غله شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: گزارش‌ نادرست صنعت و معدن تجارت کهگیلویه منجر به حکم انفصال از خدمت مدیر شرکت غله شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظیفه ذاتی این شرکت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج و شکر است، اظهار داشت: در این زمینه در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی گزارشات نادرست بر التهاب بازار می‌افزاید، به نمونه‌ای از آن در چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: موضوع احتکار برنج در شهرستان کهگیلویه از اعتبار بازار در استان کاست.

این مسئول افزود: اگر معنای احتکار به خوبی بدانیم در این زمینه دچار اشتباه نخواهیم شد.

فروزنده افزود: متأسفانه گزارش نادرست صنعت و معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه به تعزیرات حکومتی موجب این حکم شد.

وی افزود: انتظار همه این است که اغراض سیاسی و شخصی در چنین مسائلی دخیل داده نشود کما اینکه در این پرونده به وضوح اغراض شخصی دیده می‌شود و اگر گزارش نادرست به تعزیرات حکومتی داده نشده بود چنین حکمی صادر نمی‌شود.

این مسئول از پیگیری شرکت غله استان برای احقاق حق خبر داد و گفت: به جد موضوع پرونده را پیگیری خواهیم کرد تا همگان بدانند در این پرونده احتکاری صورت نگرفته است.

وی از مسئولان خواست که اگر هماهنگ با مجموعه خود نیستند، اما در چارچوب سیاست‌های دولت حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ میلیون تومان برای بهسازی نانوایی‌های استان تخصیص داده شد که برای تبدیل نانوایی‌های لواش به نانوایی‌های حجیم تلاش کنیم.

فروزنده با بیان اینکه نسبت به میانگین کشوری ظرفیت نان حجیم در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین است، افزود: کهگیلویه و بویراحمد ضعیف‌ترین نان را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار