این روزها البرز با چالش هایی دست و پنجه نرم می کند که مردم بیشتر از مسئولین آن را در جوار زندگی خود احساس می کنند اما گویی نه نامه جواب می دهد و نه خواسته های پی در پی شهروندان استان، یکی از این پروژه ها، تصفیه خانه ای است که در چند قدمی افتتاح، مورد بهره برداری قرار نگرفت.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 13 June 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ ماجرا از این قرار است که پروژه احداث تصفیه خانه مرکزی فاضلاب شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد که با مشارکت بانک توسعه تعاون و صندوق توسعه ملی در حال راه اندازی بود تا مرحله بریدن روبان پیش رفت اما افتتاح نشد تا فاضلاب شهر صنعتی بعد از دو دهه تصفیه مزارع اطراف را آلوده نکند.
این روند اعتراض شهروندان را به دنبال داشت چرا که ساکنان هشتگرد می گویند، بوی فاضلاب امانمان را بریده است تا جایی که حتی شب نمی توانیم به بالکن منزلمان مراجعه کنیم، شهرداری و هرجایی که عموم فکر می کنند رفته ایم اما هیچکدام به این موضوع رسیدگی نمی کنند.
معضل مردم هشتگرد به گونه ای است که حتی داد فرماندار نظر آباد نیز درآمده است، جواد صادقلو می گوید؛ این دل نگرانی را ما داریم که فاضلاب و پساب شهرک صنعتی هشتگرد مزارع ما را آلوده کند و با وارد شدن به تالاب صالحیه، این منطقه را به خطر بیاندازد، البته دوست داران محیط زیست هم مکرر اعتراضاتی داشته اند و امیدواریم با پیگیری های لازم تصفیه خانه منطقه مذکور افتتاح شود.
اگر چه 90 درصد طرح به اتمام رسیده است اما به نظر می رسد برای 10 درصد باقیمانده باید هزینه های سرسام آوری پرداخت شود! البته مشکل مردم صرفا به این منطقه محدود نمی شود، قریب به 29 سال است که از تاسیس شهر گلسار در این بخش می گذرد و گفته می شود از عوامل اصلی تبدیل شدن این منطقه به شهر، پیگیری تعاونی کوک، وابسته به وزارت کشور بوده است.
 بر خلاف آنچه گفته شد، شهروندان گلسار می گویند تنها تغییری که این شهر کرده است، صرفا اضافه شدن یک بلوار است، حتی خدمات شهر این منطقه خیابان ها را جارو نمی زند و متاسفانه باید گفت گلسار تنها نام یک شهر را یدک می کشد و امکانات تفریحی، ورزشی و ... در اینجا دیده نمی شود، اگر همان دهیاری باقی می ماند بهتر بود.
 آقایان بهتر است تلاشی برای تبدیل روستاها به شهر و شهرها به شهرستان نداشته باشند زیرا مردم زندگی روستایی می کنند و هزینه شهری می پردازند و اینجاست که منفعت موضوع به آنهایی می رسد که به صورت موقت در یک پست منصوب می شوند و دود آن به چشم مردم می رود.
طی روزهای اخیر نهر یکی از باغات کشاورزی در هشتگرد آغتشته به خون بود و ذهن بسیاری را به خود درگیر کرد، در حالیکه محمودی رئیس حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ می گوید؛ با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که واحدهای کشتارگاهی منطقه کردان که در حال حاضر مشکلات محیط زیستی عدیده ای دارند اقدام به این کار کرده اند و پس از بررسی های تکمیلی موضوع به اختیار شهروندان می رسد.
به نظر می رسد تا زمانی که عده ای در البرز صاحب مناصب و جایگاه های موقتی می شوند تا ادامه خدمت خود را پس از ممارست در البرز بی دفاع، در دیگر مناطق کشور بگذارنند، آنچه سهم این استان می شود، کوله باری از معضلات است و بس.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار