مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت:طی ۱۰ روز گذشته، بیش از ۵۰ هزار عدد از انواع انسولین قلمی در چندین نوبت در آذربایجان غربی توزیع شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 11 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،در هفته‌های اخیر کمبود انسولین قلمی که جزو دارو‌های وارداتی است، موجب نگرانی بیماران دیابتی در استان شده است؛ به طوری که نمی‌توانند انسولین قلمی مورد نیاز را به راحتی تهیه کنند.

 آقازاده مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام یافته در زمینه رفع کمبود داروی انسولین قلمی در آذربایجان غربی گفت:طی چند هفته اخیر ما با مشکل کمبود یک سری از اقلام انسولین از جمله انسولین قلمی و پر مصرف novorapid (وارداتی) مواجه بودیم که کمبود سراسری بوده و نتیجتا در استان ما هم کمبود آن محسوس است؛ که بطور جدی موضوع از سوی مسئولین سازمان غذا و دارو در دست پیگیری است.

آقازاده گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار عدد از انواع انسولین قلمی در چندین نوبت در آذربایجان غربی توزیع شد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی افزود: در پارت اول و طی هفته دوم خرداد ماه تعداد ۱۲۵۰۰ عدد انسولین قلمی نورپید در سطح داروخانه‌های تعیین شده از سوی معاونت غذا و دارو در استان توزیع شد؛ که به صورت سهمیه در اختیار بیماران قرار گرفت.

این مسئول گفت:همچنین در پارت دوم توزیع طی دو روز گذشته و امروز نیز انسولین قلمی نورپید به تعداد ۱۴۵۰۰ عدد در سطح داروخانه‌های استان توزیع و در حال تحویل به بیماران می‌باشد؛ که در ارومیه به جهت اعمال کنترل و نظارت‌های دقیق بر میزان انسولین توزیعی، در تعداد محدودی از داروخانه‌ها انسولین قلمی توزیع شد.

آقازاده در خصوص توزیع سایر انواع انسولین خاطر نشان کرد: طی ۱۰ روز گذشته تعداد ۷۵۰۰ عدد انسولین لومیر ۹۰۰۰ عدد انسولین نومیکس و ۲۸۹۰ عدد اپیدرا نیز توزیع شد و تعداد ۴۰۰۰ عدد انسولین اپیدرا نیز در حال توزیع در سطح استان می‌باشد

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی تاکید کرد: معاونت غذا و دارو آذربایجان غربی همچنان پیگیر تامین سهمین استانی می‌باشد.

تلاشمان را می‌کنیم تا بیماری با مشکل تامین انسولین مواجه نگردد

 آقازاده در خصوص سهمیه بندی و عدم تحویل کامل انسولین قلمی مورد نیاز بیماران گفت: به دلیل تحویل سهمیه انسولین استانی در چند مرحله و عدم تحویل یکپارچه سهمیه استانی از سوی سازمان غذا ودارو، امکان تحویل کامل انسولین به بیماران مقدور نمی‌باشد؛ لذا معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی با مدیریت توزیع و با اعمال سهمیه بندی داروی بیماران سعی در تامین انسولین مورد نیاز بیماران را دارد تا بیماری با مشکل تامین انسولین مواجه نگردد و به تدریج سهمیه انسولین مصرفی را دریافت نماید.

انسولین قلمی در بین ۵۰ داروخانه تعیین شده در استان در حال توزیع می‌باشد

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: بعلت کمبود مقطعی و کشوری، توزیع در سطح همه داروخانه‌ها امکان پذیر نبوده و به جهت کنترل و نظارت دقیق بر نحوه توزیع، مقرر شد که این تعداد در بین تعداد محدودی از داروخانه‌های منتخب توزیع گردد؛ که در صورت رفع کمبود مجددا توزیع آن در کلیه داروخانه‌ها صورت می‌پذیرد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی خبر داد: ۵۰ داروخانه در سطح استان جهت توزیع انسولین تعیین شده که از این تعداد ۲۰ داروخانه در شهر ارومیه انسولین قلمی مورد نیاز بیماران را توزیع می‌کنند.

جهت اطلاع از داروخانه‌های تعیین شده با شماره رایگان ۱۹۰ تماس بگیرید

آقازاده مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی در پایان گفت: شهروندان عزیز برای اطلاع از لیست داروخانه‌های تعیین شده در کلیه نقاط استان می‌توانند در ایام غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ عصر با شماره تلفن رایگان ۱۹۰ تماس بگیرند و یا در ساعات ادارای با شماره ۳۲۷۷۲۰۲۳ معاونت غذا و دارو تماس حاصل فرمایند و از داروخانه‌های تعیین شده مطلع گردند تا بدون اتلاف وقت داروی مورد نیاز را تهیه فرمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار