بیش از اینکه صدای انفجارهای کنترل شده در اطراف معدن شنیده شود، صدای انفجار در فضای مجازی منطقه سر و صدای زیادی بپا کرد و موجب انتقاد شهروندان از وقع انفجارهای متعدد در این معدن شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 11 June 2020

به گزارش تابناک تبریز از تسنیم، معدن طلای اندریان در شهرستان ورزقان، یکی از معادن غنی منطقه است که متاسفانه با مشخص نبودن محدوده معدنی و عدم حصار کشی در محدوده بزرگتر اکتشاف، باعث ترغیب حفاران عیر مجاز برای اکتشاف در کوه و دامنه اطراف معدن طلا شده است.

هر از گاهی در خبرها، خبرهای دستگیری حفاران غیرمجاز و توقیف کامیون حمل خاک معدنی طلای حفاران غیرمجاز که در حال خروج از منطقه بودند، به چالش های مدیریتی و انتظامی در شهرستان تبدیل شده بود اما شورای تامین شهرستان برای پرکردن ترانشه‌ها، انسداد راه های مواصلاتی و منفجر کردن رگه‌های پرعیار معدن، دستور اجرای انفجارهای کنترل شده را صادر کرد تا از حفاری های غیر مجاز، حداقل برای مدتی جلوگیری کند.

اما بیش از اینکه صدای انفجارهای کنترل شده در اطراف معدن شنیده شود، صدای انفجار در فضای مجازی منطقه سر و صدای زیادی بپا کرد و موجب انتقاد شهروندان از وقع انفجارهای متعدد در این معدن شد.

 

در این راستا معدن طلای اندریان به دلیل سر و صدای انفجارها در فضای مجازی، مجبور به ارائه توضیح شد و با غلط توصیف کردن انتشار برخی اخبار در فضای مجازی، این انفجارها را مربوط به عملیاتی غیر از اکتشاف معدن و در راستای انجام تکالیف شورای تأمین به جهت برخورد با حفاری های غیرمجاز عنوان کرد.

شرکت زرین داغ آستارگان به عنوان بهره بردار این معدن طلا در توضیحات خود آورده است: «در پی حفاری های غیرمجاز در معدن اندریان طبق مصوبه شورای تأمین مبنی بر برخورد با حفاران غیرمجاز و تکالیف محوله‌ شورای محترم تأمین به معدن از جمله پرکردن ترانشه‌ها، انسداد راه های مواصلاتی، منفجر کردن رگه‌های پرعیار معدن با مشارکت نیروی انتظامی و یگان ویژه مستقر، اقدام به پرکردن و انفجار ترانشه‌های حفاران غیر مجاز در معدن نموده که این اقدامات جنبه اکتشافی و استخراج نداشته است».

بهره بردار این معدن افزوده است: «تمامی این موارد از پیش به اطلاع اهالی رسیده و مؤکدا اعلام می‌شود که این اقدامات در راستای تکالیف شورای تأمین به معدن اندریان بوده است».

این شرکت تاکید کرده اتس که «امنیت، آرامش و حفظ محیط زیست منطقه سرلوحه تمامی اقدامات ما بوده و این را جزئی از مسئولیت‌های اجتماعی خود می دانیم».

به گزارش تسنیم، مراقبت از سرمایه های ملی و جلوگیری از قاچاق، باید بیش از پیش در برنامه مدیران سیاسی و امنیتی شهرستان قرار می گرفت چراکه این معدن، نه یک ملک شخصی در اختیار بهره بردار، بلکه متعلق به کل مردم است و باید با قاچاقچیان این عرصه به شدت برخورد شده و با اجرای اقدامات پیشگیرانه از وقوع چنین جرایمی جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :