روستاهای بخش مرکزی گناوه در بحبوبه گرمای طاقت فرسا و فضای کرونایی با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 09 June 2020

روستاهای بخش مرکزی گناوه در بحبوبه گرمای طاقت فرسا و فضای کرونایی با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.

کمبود و قطعی آب در طول شبانه روز بویژه در نقاط بالادست در روستاهای این منطقه باعث شده تا ساکنان آنها به سختی روزگار خود را در فصل گرم سال بگذرانند.

کم‌آبی در این روستاها در این فصل از سال مشکلات زیادی برای ساکنان آن ایجاد کرده و انتظار دارند مسئولان برای حل آن چاره اندیشی و تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای عباسی گناوه گفت:در شرایطی که بارش‌های خوبی در سطح کشور شاهد بودیم و بسیاری از سدها با تمام ظرفیت آبگیری شدند، انتظار می‌رفت امسال مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

مرتضی یوسفی افزود: وضعیت آب روستای عباسی بسیار نامطلوب است و در بیشتر ساعات روز مردم مشکل دارند.

وی اظهارداشت: بحران کم آبی در بیشتر روستاهای این شهرستان سه سال ادامه دارد و تاکنون حل نشده‌است.

یوسفی گفت: مدیر هر دستگاهی باید مدیریت خود را نه در شرایط عادی بلکه موقع بحران نشان و بروز دهد و فکر اساسی و فوری برای حل مشکل آب کنند.

وی بیان کرد: مردم این منطقه به نوبت بندی آب اقناع می‌شوند و برای آنان قابل تحمل است.

عباسی ادامه داد: با پیگیرهای صورت گرفته و بازدید مسئولان مربوطه از خطوط انتقال مقرر شد آب در روستاها نوبت‌بندی شود که امیدواریم با این اقدام بخشی از مشکل مردم حل شود.

وی گفت: اگر وضعیت کمبود آب در روستاها بهبود پیدا نکند و قرار باشد که هر روز با این مشکل گریبانگیر باشند دیری نخواهد شد که مردم به شهر مهاجرت کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان و سخنگوی شورای بخش مرکزی گناوه گفت: بیشتر روستاهای بخش مرکزی این شهرستان از جمله در نقاط بالادست و عباسی و محمدصالحی، بهمنیاری شرقی و محمدعبدلی در زمینه تامین آب مشکل دارند.

مصطفی عباسی افزود: به منظور وضعیت آب آشامیدنی روستاها، بازدید میدانی از چندین روستا باحضور معاون فرماندار، بخشدارمرکزی و مدیر آب و فاضلاب شهرستان صورت گرفته‌است.

وی اظهارداشت: قطع آب خانه باغ‌ها، افزایش سهمیه از خط کوثر و ترمیم و بازسازی خطوط انتقال در بهبود و برون رفت از مشکل ایجادشده ‌روستاها و حتی شهرستان مثمرثمر است.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: مشکلات اساسی آب روستاهای بخش مرکزی این شهرستان پیگیری و ازطریق بازدیدهای میدانی و نشست مورد بررسی قرار گرفته‌است.

خدیجه دشتی افزود: حل مشکلات آب روستاهای این بخش نیاز به تعامل میان ادارات دارد که در این زمینه هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و اقدامات خوبی برای حل آنها در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای حل مشکل آب روستاهای عباسی و محمدصالحی نوبت بندی صورت گرفته و چند روستای با جمعیت کم ازطریق تانکر تامین خواهد شد.

دشتی ادامه داد: وضعیت آب روستاهای بهمنیاری، اسلام آباد، تاجملکی و عبدلی نیز از نزدیک در هفته جاری بررسی خواهد شد.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: روستای مال خلیفه و مال قاید مشکل ندارند و تنها نقاط بالادست مال قاید با افت و کاهش مواجه است.

وی خاطرنشان: افزایش ایستگاه پمپاژ آب، فرهنگ سازی الگوی مدیریت مصرف و رسیدگی و تصمیم مناسب به وضعیت آب خانه باغ‌ها می‌تواند به بهبود و تقویت آب آشامیدنی روستاها کمک شایانی کند.

مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: برای حل مشکلات آب آشامیدنی آب روستاهای این شهرستان برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و در این ارتباط بازدید میدانی با همراهی معاون عمرانی فرماندار و بخشدار مرکزی در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

علی محمدی افزود: در بازدید از روستاها وضعیت آب آنان از نزدیک بررسی و در نشستی با دهیاران و شوراها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی گفت: آب روستاهای عباسی و محمدصالحی در ساعات خاصی نوبت بندی شده و در بقیه روستاها نیز این روش در دستور کار است.

محمدی افزود: بهترین راهکار برای برون رفت از مشکل کمبود آب همکاری مردم در مدیریت بر مصرف بهینه و قطع انشعابات آب خانه باغ ها در این شهرستان است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه تعداد مشترکان آب این شهرستان را ۳۲ هزار مشترک اعلام کرد.

شهرستان گناوه با ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع و از منابع آبی برخوردار نیست و آب آشامیدنی آن از خط کوثر تامین می‌شود.

۲۰ درصد از جمعیت شهرستان گناوه در روستاها سکونت دارند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار