مدیرعامل آبفای البرز گفت: در حال پیگیری هستیم که بتوانیم بخشی از آب سد طالقان را نه فقط برای نظرآباد بلکه برای اشتهارد و ماهدشت هم اختصاص دهیم.
کد خبر: ۸۵۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 07 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به افزایش مصرف آب در فروردین و اردیبهشت امسال اظهار کرد: در این دوماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا و افزایش حساسیت مردم برای رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مداوم دست‌ها، مصرف آب ۱۲درصد افزایش داشته اشت.

 وی ادامه داد: در کنار افرایش مصرف آب، موج گرما امسال زودتر از سال قبل یعنی از ۱۰ خرداد شروع شده که این امر هم باعث افزایش مصرف آب خواهد شد.

 وی افزود: در حال حاضر برای تامین آب شرب مورد نیاز مشترکین استان در نقطه سر به سر قرار داریم به همین دلیل از شهروندان تقاضا می‌شود برای اینکه به مشکل قطعی آب برنخوریم در مدیریت مصرف ان دقت کافی داشته باشند.

 این مسئول با بیان اینکه هر سال ۲۰ حلقه چاه به استان اضافه می‌شود، توضیح داد: برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم هر سال بیش از ۲۰ حلقه چاه به استان اضافه می‌شود ولی متاسفانه به دلیل افت سطح آب‌های زیرزمینی به همین تعداد هم از مدار خارج می‌شود.

 مهدی زاده تاکید کرد: اگر تعداد چاه‌های غیر مجاز و آبیاری زمین‌ها و باغات را با آب شرب در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که تامین آب شرب برای جمعیت رو به افزایش استان کار ساده ای نیست.

 وی اظهار کرد: حتی اگر بتوانیم ۳۰ درصد چاه‌های غیر مجاز استان را شناسایی و از مدار خارج کنیم تا حد زیادی مشکل تامین آب شرب مشترکین حل خواهد شد.

 مدیرعامل آبفای البرز گفت: خوشبختانه جهاد کشاورزی و دستگاه قضا عزم جدی برای برخورد با متخلفین و شناسایی انشعابات و چاه‌های غیرمجاز دارند.

 وی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب آب در استان وجود دارد که در تلاش هستیم شرایطی فراهم کنیم که همه این مشترکان به آب سالم با کیفیت و کافی دسترسی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار