رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج گفت: نجاتگران تیم کوهستان  جمعیت هلال احمر کرج و تیم واکنش سریع جمعیت استان البرز شب گذشته دو خانم طبیعت گرد را  از  دره‌های روستای «پورکان» نجات دادند.
کد خبر: ۸۵۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 06 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فتح‌اله هاشم‌نژاد اظهار داشت: حدود ساعت 18  روز گذشته طی اعلام حادثه مبنی برگرفتار شدن دو خانم  طبیت گرد 38 و 57 ساله در دره‌های روستای پورکان محور کرج -چالوس، یک تیم از نجاتگران تیم کوهستان و تیم واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شد و در ساعت 23 پس از دسترسی به افراد و ایجاد کارگاه و تثبیت مصدومی که از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود نسبت به بسکت وی و رهاسازی و انتقال هر دو نفر اقدام شد.

وی افزود:با توجه به صعب العبور بودن منطقه و ایجاد کارگاه و حمل با بسکت مصدوم این عملیات مجموعا حدود  10 ساعت به طول انجامید و ساعت 4 صبح مصدوم 38 ساله به مرکز درمانی انتقال داده شد و خانم 57 ساله تحویل  خانواده اش شد.

 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج با بیان اینکه  از همشهریان و هموطنان درخواست می‌کنیم که  از صعود بدون تجهیزات ،تجربه و بدون سرگروه و تیم کوهنوردی به ارتفاعات خودداری کنند،بیان کرد: جهت پیشگیری از حوادث و گرفتار شدن در کوه‌ها و نقاط صعب العبور رعایت نکات ایمنی الزامی است.

 هاشم نژاد گفت: بر اثر بی احتیاطی و بی توجهی به نکات ایمنی در صعود و کوهپیمایی  طی ماه‌های اخیر شاهد  حوادث زیادی در کوه ‌های کرج و چالوس بودهایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار