مدیرکل محیط زیست استان البرزگفت: ورود فاضلاب به آب‌های کشاورزی در محدوده ماهدشت و محمد شهر بسیار حادتر شد و به این دلیل محیط زیست و دادستان به عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود کرد.
کد خبر: ۸۵۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 06 June 2020

ورود فاضلاب به آب‌های کشاورزی ماهدشت و محمد شهر/ جهاد کشاورزی اجازه ندهد کشاورزان از فاضلاب استفاده کنند

به گزارش «تابناک البرز»؛ فردین حکیمی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران درسال 85 و 86  جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت نیرو اقدامات اجرایی در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در جهت پیشگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب را انجام دهند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم وجود تکمیل شبکه جمع آوری و ساماندهی فاضلاب و روان آب‌های سطحی فاضلاب‌ها وارد کانال‌های آب کشاورزی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به به اینکه، برخی کشاورزان خواسته و برخی ناخواسته از آب‌های این فاضلاب استفاده می‌کنند، بیان کرد: در محدوده ماهدشت و محمدشهر این موضوع بسیار حادتر است، محیط زیست و دادستان به عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود کرد.

حکیمی کرد: موضوع درحال بررسی است و دستگاه‌های متولی مانند شهرداری کرج، شهرداری ماهدشت و آب و فاضلاب شهری باید برنامه خود را جهت رفع مشکل هدایت فاضلاب به آن مناطق ارائه دهند.

وی عنوان کرد: در حل این مشکل دو دستگاه بسیار اهمیت دارد که یکی دانشگاه علوم پزشکی به دلیل اینکه بحث استفاده از فاضلاب در آبیاری مزارع کشاورزی است و دیگری جهاد کشاورزی که اجازه ندهند کشاورزان از این فاضلاب استفاده کنند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: محیط زیست استان نیز بعنوان یک دستگاه نظارتی در بحث آلودگی پیگیری‌هایی انجام داده که در این راستا دستوراتی نیز داده شده است.

حکیمی با بیان اینکه مقرر شد در این راستا کارگروه ویژه ای تشکیل شود، گفت: این مشکل را یک اداره به تنهایی نمی‌تواند حل کند بلکه نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف متولی در این راستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار