کد خبر: ۸۵۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 02 June 2020

خلف وعده در استخدام پرستاران فداکار در اپیدمی کرونا غیر اخلاقی است

تابناک/رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: خلف وعده برخی دانشگاههای علوم پزشکی در استخدام پرستارانی که در کنترل اپیدمی کرونا همکاری و فداکاری کردند و بستن قرارداد 89روزه با آنان اقدامی غیر اخلاقی است و انگیزه پرستاران را از بین می برد.
 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری ؛ دکتر محمد میرزابیگی در گفت و گو با رادیو سلامت افزود: قرارداد 89 روزه با پرستاران یک بدعت بسیار خطرناک است. برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند گیلان و مازندران با پرستارانی که در اپیدمی کرونا به داد بیماران رسیدند، تسویه حساب کرده یا با آن‌ها قرارداد 85 روزه بسته‌اند، این کار معنا ندارد، سازمان نظام پرستاری با این کار مخالف است و این بدقولی در استخدام پرستاران را پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری از بررسی و پیگیری قرار داد 85 روزه گفت: قرارداد 85روزه از دو جنبه قابل پیگیری است. جنبه اول باعث شد پرستارانی که با روحیات ایثارگرانه و با شجاعت تمام خود را برای خدمت آماده کرده اند از فعالیت باز دارد و جنبه دیگر خلاف دستور رئیس جمهوری و نامه وزیر بهداشت برای جذب پرستار و بستن قرارداد با آنها عمل شد.

میرزابیگی افزود: دانشگاه گیلان حق ندارد بگوید در قبال این پرستاران مسئولیت ندارد و با آنان قرارداد 85 روزه ببندد یا دانشگاه مازندران حق ندارد به پرستاران بگوید به شما نیاز نداریم، این مساله را حتما پیگیری می کنیم و حتی به صورت حقوقی پیگیری خواهد شد؛ و همچنین از رئیس جمهور و وزیر بهداشت در خواست داریم دانشگاه هایی که در این زمینه بد قولی کرده اند را مواخذه کنند.

وی به صحبت رئیس جمهور در خصوص جذب 10هزار نیرو پرستار اشاره کرد و گفت: در جلسه ستاد کرونا رئیس جمهور اعلام کردند 10 هزار پرستار برای موضوع کرونا جذب شدند. این در حالی است 3 تا 4 هزار نیرو در تمام استان هایی که نیاز به پرستار داشتند مشغول به کار شده اند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در استان های گیلان، مازنداران و قم  با در خواست آنها و با تعهد، بستن قرارداد حداقل یکساله برای پرستاران، نیرو جذب شد، تا توانستند از این بحران عبور کنند پس شایسته نیست در قبال این عزیزان بد قولی کنند و با آنها قرارداد 85 روزه ببندند و وقتی پرستار قرارداد را امضا نمی کند به آنها بگوید حقوقی دریافت نمی کنید.

میرزابیگی ادامه داد: این رفتار غیر اخلاقی است و باعث عدم انگیزه در پرستاران می شود. یادمان باشد بحران کرونا تمام نشده است و باز هم بحران های تازه ای ممکن است در راه باشد، کاری نکنیم که در آینده پرستاران با بدقولی مسئولان به درخواست کمک پاسخ ندهند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری درخصوص تفکیک داوطلبانه کار کردن پرستاران و همچنین پرستارانی که با وعده قرارداد به کار گرفته شدند اظهار کرد: پرستاران به دو صورت به خدمت پرداختند اول پرستارانی که از بیمارستان دیگر با وعده بستن قرارداد وارد بیمارستانها شدند و در بحران کرونا خدمت کردند.  دوم حدود 200 تا 300 پرستار که به صورت خود جوش و داوطلبانه بدون وعده قرارداد در بیمارستان ها برای کمک حاضر شدند و بعد از رفع بحران رفتند، شایسته نیست بحث پرستاران داوطلب با پرستارانی که به آنها وعده قرارداد بستن داده شد یکی شود.

میرزابیگی درباره مرجع شکایت پرستاران گفت: پرستاران در وهله اول می توانند مستقیما مشکلات خود را با وزارت بهداشت مطرح کنند و سازمان نظام پرستاری نیز در این خصوص پیگری شکایات و مشکلات پرستاران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار