کد خبر: ۸۵۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 01 June 2020

تابناک رضوی: مجلس یازدهم، اولین روز های خود را پشت سر گذاشت. سخن ها به میان آمد و تحلیل ها به قلم ها رفت اما باید به یک نکته توجه داشت که توقعات ، با ظرفیت ها و با اولویت بندی نیاز ها همسان شود والا با انباشت مطالبات مواجه خواهیم شد که اگر ده برابر ظرفیت فعلی را به کار گیریم باز، هزار برابر بدهکار خواهیم ماند. چه مطالبات همواره در نمودار افزایش است بی آنکه توجه شود که نیاز های واقعی چیست و چقدر می توان در برآورده کردن آن به توفیق رسید. فکر می کنم این متناسب سازی را مجلسیان از همین اول راه باید در نظر داشته باشند و درنظر داشته باشیم ما رسانه ها که با افکار عمومی سر و کار داریم.

البته یک نکته را مجلس یازدهم باید ویژه تر از دیگر مجالس در نظر داشته باشد و آن ناظر به پایین آمدن میزان رای دهندگان در انتخابات است که باید بکوشد هم همه مردم را و حتی آنانی که به هر دلیل رای ندادند را نمایندگی کند و هم امور را چنان سامان دهد و کرامت انسانی را چنان پاس بدارد و کارنامه ای مورد قبول همگان بسازد و جوری کار‌ها را پیش ببرد که غایبان انتخابات مجلس یازدهم، اولین حاضران انتخابات بعدی باشند. هنر هم همین است، وگرنه تندگویی و تنگ‌انگاری و تاراندن مردم که هنر نیست.

از همین آغازین روز باید از تریبون مجلس صدای همدلی به‌گوش رسد. اگر صدایی هم به‌سخن بلند می‌شود، از چهاردیواری انصاف فراتر نرود. نقدی اگر دارد، طرحی که می‌خواهد دراندازد، رأیی که می‌دهد و در همه امور از این دست، انصاف را انصاف را انصاف را رعایت کند که این قدم اول است برای حرکت کسی که می‌خواهد نماینده همه ملت سرافراز ایران باشد. مردم هم از مجلس انتظار معجزه ندارند، هرچند برخی افراد شعار‌هایی در این تراز می‌دادند. نمایندگان فقط باید همت کنند و وعده‌ها را به برنامه تبدیل و برای اجرای آن هم ریل‌گذاری و بسترسازی کنند. شاید بتوان گفت مهم‌ترین توقع مردم از مجلسیان همانی باشد که خودشان به‌عنوان شعار‌های انتخاباتی برگزیدند و گفتند و نوشتند و حالا باید امضای عملی بگذارند پای آن وعده‌ها که عمل بدان شرط صداقت است.

اگر به ‌یاد داشته باشیم، شعار قالب در انتخابات دوم اسفند، اقتصادی و معیشتی بود تا کرامت آحاد جامعه حفظ شود؛ حالا زمان آن رسیده است تا با تثبیت آن رویکرد و برنامه‌سازی وعده‌ها تلاش‌ها برای کاهش مصائب و افزایش رفاه و تعالی مردم به‌انجام رسد.

این هم نه‌تنها توقع بی‌جا و علی‌حده‌ای نیست، بلکه تأکیدی است بر برنامه‌ها و وعده‌هایی که خودشان مطرح کردند و خود را پای‌بند به آن می‌دانند. ما هم جز این نمی‌پرسیم و به‌عنوان رسانه نگاران و رصدگران حرکت‌ها و تلاش‌ها همین را از نمایندگان مطالبه می‌کنیم. هم امیدواریم و هم با همه وجود دعا می کنیم که توفیق، رفیق هر روزه مجلس باشد چه بهره برداران توفیق های کلان خود ما مردم هستیم. هرچه موفقیت بیشتر، روزگار مردم خوشتر و هر چه روزگار خوشتر به آرمان های انقلاب نزدیکتر. آرمان بلندی که ایران و ایرانی را عزیز می خواست و سعادت را حق انسانی همه می شمرد و می شمارد. حقی که در پیشرفت تمام ساحتی ملک و ملت محقق می شود.

امیدواریم مجلس و همه ارکان حاکمیت با کار بیشتر و برنامه موفق تر، حرمت امام و ولایت و شهدا را چنان حفظ کنند و اوضاع را چنان سامان دهند که به عنوان خاطر خوش و تجربه ای موفق از کارآمدی فرزندان خمینی و پیروان خامنه ای در حافظه بلند مدت تاریخ بماند. چنیین باد ان شاالله.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار