طرح توزیع ماسک و دستکش در پایانه‌های اتوبوسرانی و مترو شیراز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۵۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 01 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تمهیدات و ساختار لازم برای توزیع اقلام بهداشتی ازجمله ماسک و دستکش، در پایانه‌های اتوبوسرانی، پایانه‌های درون شهری و ایستگاه مترو فراهم شده است.
مجتبی زوربخش افزود: با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی، این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی، در حال اجرا است.
وی با اشاره به فعالیت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز و ۱۱۰ دستگاه به صورت پشتیبانی، تصریح کرد: با توجه به آغاز فعالیت مجدد اتوبوس‌ها و ضرروت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ازدحام مسافران در اتوبوس‌ها و افزایش تقاضای سفر با ظرفیت حداکثری، در حال حاضر هزار دستگاه اتوبوس خدمات رسانی به شهروندان را انجام می‌دهند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهارداشت: به جهت حفظ سلامت شهروندان و با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا و بر اساس مصوبه شهرداری شیراز و شورای شهر ، پرداخت کرایه نقدی حذف و مسافران بایستی کرایه خود را از کارت شهروندی پرداخت کنند.
زوربخش با تاکید بر اینکه مسافران ملزم هستند از ماسک و دستکش استفاده و بهداشت را رعایت کنند، یادآور شد: با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ، پایانه‌های مسافربری و اتوبوس‌ها به صورت مستمر شبانه ضد عفونی می‌شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه فعالیت مترو و اتوبوسرانی از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب پیش‌بینی شده است و به تدریج ساعت فعالیت افزایش می یابد، گفت: از ششم خرداد، فعالیت سیستم دوچرخه‌های اشتراکی بعد از حدود سه ماه تعطیلی، در شیراز آغاز شد.
زوربخش ادامه داد: حضور سه سرنشین در صندلی عقب تاکسی ممنوع است و هر گونه تقاضای کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: مسافران هیچ اضافه کرایه‌ای را نباید پرداخت کنند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف و شکایت را با ارئه پلاک و شناسانه تاکسی به شماره تلفن ۱۳۷ گزارش کنند تا با آن برخورد شود.

برچسب ها: ماسک ، دستکش ، اتوبوسرانی ، مترو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار