مدیر کل امور عشایر فارس از خرید هزار و ۵۰۰ تن جو توسط اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 01 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روح الله بهرامی گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ تن جو توسط شرکت‌های تعاونی خریداری شده و میان دامداران متقاضی در حال توزیع است.
وی اظهارداشت: با توجه به اختصاص سطح قابل توجهی از زمین های کشاورزی به کشت جو آبی و دیم، بارش نزولات جوی و فعالیت و کیفیت مناسب مزارع پیش بینی می‌ شود که مجموعه تشکل‌ها بیش از ۱۰ هزار تن جو خریداری کنند.
مدیر کل امور عشایر فارس اضافه کرد: از معضلاتی که دامداران عشایری با آن مواجه هستند، نوسانات شدید قیمت جو در فصل پاییز و زمستان است که سودحاصله به جیب دلالان و سودجویان می‌رود .
بهرامی افزود: در راستای حمایت از جامعه عشایری و پشتیبانی از دامداران، درصد قابل توجهی از نیاز عشایر به علوفه توسط مجموعه تشکل‌های عشایری شامل اتحادیه استانی و ۲۳ شرکت تعاونی تامین می‌شود.
مدیر کل امور عشایر فارس تصریح کرد: در سال‌های اخیر به جهت بهبود تغذیه دام، افزایش بهره وری و تولید، عدم استفاده از تک محصولی ، بهره برداران می‌توانند از علوفه‌های جایگزین جو مانند کنسانتره استفاده کنند.
استان فارس بالغ بر ۲۷ هزار خانوار عشایری و سه میلیون راس دام دارد که دام عشایر علاوه بر تعلیف در مراتع، فصولی از سال با جو تغذیه می‌شود.

برچسب ها: خرید ، جو ، کشاورزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار