دکتر علیرضا صفری گفت: در بحث رضایتمندی عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد و با وجود اینکه در مراکز مختلف تعداد پزشکان را افزایش داده ایم، اما چون به شمار بیماران روزانه افزوده شده، ممکن است میزان رضایتمندی کمتر از بخش‌های بستری باشد.
کد خبر: ۸۵۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 01 June 2020
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان به ویزیت روزانه ۹۷۰۰ نفر در مراکز درمانی تأمین ‏اجتماعی استان توسط پزشکان عمومی اشاره کرد و گفت: طبق آمار و نظرسنجی انجام شده توسط ‏کارشناسان سازمان میزان رضایتمندی بیماران در بیماستان غرضی ملایر در برخی بخش‌ها ۹۸ ‏درصد است. ‏

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا صفری افزود: در بحث رضایتمندی عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد و با وجود اینکه در مراکز مختلف تعداد پزشکان را افزایش داده ایم، اما چون به شمار بیماران روزانه افزوده شده، ممکن است میزان رضایتمندی کمتر از بخش‌های بستری باشد.

وی دریافت خدمات از سازمان تأمن اجتماعی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های زیرنظر این سازمان را حق طبیعی بیمه شدگان عنوان و اظهار کرد: در سطح استان همدان دو بیمارستان آتیه در همدان و غرضی در ملایر و همچنین هفت درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی مشغول خدمات دهی به بیماران هستند.

صفری با اشاره به وجود ۳۰۰ تخت فعال بستری و ۷۲۰ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح استان، ادامه داد: در بحث نسبت تخت بستری به بیمه شده، رتبه پنج کشوری را دارا هستیم.

وی به وجود ۷۰ بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که از بودجه کشوری استفاده نمی‌کند و در واقع یک مجموعه درآمد- هزینه‌ای محسوب می‌شود و از محل حق بیمه‌های أخذ شده از بیمه شدگان، در بحث درمان و ایجاد پروژه‌های درمانی سازمان هزینه می‌شود و شامل سه قسمت درمان مستقیم، درمان غیرمستقیم و کمیسیون پزشکی و طب کار است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر نبود رادیولوژیست در بیمارستان غرضی، با بیان اینکه این کمبود یک مشکل کشوری است، گفت: سازمان در بحث آموزش و توزیع نیروی انسانی و پزشک متخصص هیچ دخل و تصرفی ندارد و دانشگاه علوم پزشکی در این راستا متولی است.

صفری به وجود دستگاه پیشرفته سونوگرافی در بیمارستان غرضی ملایر اشاره و اظهار کرد: قانون ششم برنامه توسعه دانشگاه علوم پزشکی را مقید کرده است که ۱۰ درصد نیرو‌های متخصص خود را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد، اما متأسفانه همکاری در این زمینه با ما نمی‌شود و در این میان بیمه شدگان و بیماران متضرر اصلی این ماجرا هستند.

خدمات رسانی ۳۰۰ نفر کادر درمانی تأمین اجتماعی در بحث کرونا

وی به فعالیت شبانه روزی و خدمات رسانی ۳۰۰ نفر کادر درمانی تأمین اجتماعی در بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر در بحث کرونا اشاره کرد و افزود: شرایط عمومی کشور در بحث کرونا، به سمت بهترشدن پیش می‌رود و سطح آمادگی و میزان شناخت ما از این بیماری افزایش یافته است.

صفری با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در بحث مقابله با شیوع کرونا و درمان بیماران با تمام قوا وارد میدان عمل شد و دوشادوش وزارت بهداشت و درمان درگیر مقابله و خدمات رسانی با بیماران شد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵۰ بیمار در بیمارستان غرضی ملایر بستری شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به درگیر شدن هشت نفر از پرسنل سازمان به بیماری کرونا، تصریح کرد: طی این چند ماه همکارانم در بیمارستان‌های آتیه و غرضی مظلومانه و غریبانه شبانه روز کار کردند، اما نامی از آن‌ها در هیچ جا برده نشد.

صفری به اجرای طرح حفاظت فردی در مورد پرسنل و کادر درمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در غرب کشور به عنوان استان معین محسوب شدیم و در زمان شیوع شدید کرونا در قم، شش نیروی شامل پزشک و پرستار برای خدمات دهی به قم اعزام شدند.

وی با اشاره به اختصاص ۴۷ تخت بستری به بیماران کرونایی توسط مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان همدان، یادآور شد: در مورد بیماران مسنی که دارای بیماری زمینه‌ای و خاص هستند مقرر شد به علت شیوع کرونا و جلوگیری از ابتلا تا دو ماه داروی این افراد برایشان تجویز شود همچنین در پلی کلینیک اجتماعی همدان داروی ۲۰۰ بیمار به صورت رایگان درب منزلشان تحویل داده شد.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان و بیمارستان غرضی ملایر با کمبود پزشکان متخصص در رشته‌های جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، نورولوژی، رادیولوژی، داخلی و ارتوپد مواجه هستیم، ادامه داد: امسال در بحث درمان در سطح استان همدان به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سطح مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان همدان تجهیزات خریداری کردیم همچنین در بحث هتلینگ بیمارستان‌های آتیه و غرضی ملایر بسیار مطلوب عمل کردند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان از افتتاح و آغاز به کار بخش بازسازی شده جراحی زنان با پیشرفت ۱۰۰ درصدی با اعتبار دو میلیارد تومان خبر داد و گفت: طی شش ماه این بخش بازسازی و تجهیز شد و امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیون تومان نیز صرف تجهیز بخش اداری بیمارستان غرضی ملایر شده است، گفت: رضایتمندی مردم از عملکرد این مرکز درمانی سبب شده تا خیرین نیز در بحث سرمایه گذاری در حوزه درمان ورود پیدا کنند.

رئیس بیمارستان غرضی ملایر نیز با بیان اینکه کرونا مانور خوبی برای نظام سلامت و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور بود، گفت: این بحران باعث شد تا ما اکنون قدر نعمت هایمان را در حوزه‌های مختلف بدانیم.

دکتر محمدرضا توکلی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۱۵۰ بیمار در بخش کرونای این مرکز درمانی بستری شدند، اظهار کرد: معمولاً بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از مبتلایان اصلاً متوجه ابتلای خود نمی‌شوند و بدون علامت هستند و فقط در ۲۰ تا ۳۰ درصد از بیماران علائم بروز می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی، افزود: اگر قرار است کرونا از چرخه طبیعت حذف نشود ما باید نگران فصل پاییز باشیم چراکه در آن زمان آنفلوآنزای فصلی و کرونا قطعاً سیستم بهداشت و درمان کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه بین ۱۰ تا ۱۴ روز ریسک انتقال ویروس از فرد ناقل به سایر افراد وجود دارد، ادامه داد: از این مدت زمان به بعد احتمال انتقال ویروس کاهش می‌یابد.

رئیس بیمارستان غرضی ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر سه نفر مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند، خاطرنشان کرد: در بحث بستری بیماران کرونایی طبق پروتکل وزارت بهداشت عمل می‌کنیم و بسته به شرایط بیمار، فرد باید بعد از ترخیص تا ۱۴ روز قرنطینه باشد و اعضای خانواده او نیز باید تست کرونا بدهند.

توکلی گفت: در جمعیت بالا ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماران مبتلا عموماً به صورت سرپایی درمان می‌شوند و علائم جزئی دارند و تنها ۲۰ درصد از بیماران کرونایی که عمدتاً مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص هستند، بدحال شده و نیازمند بستری می‌شوند.

این متخصص داخلی با تأکید بر اینکه جای نگرانی نیست و ویروس کرونا بعد از گذشت سه ماه قطعاً ضعیف شده است، ادامه داد: بحران کرونا به نوعی یادآور دوران هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان ما در آن زمان بود، با این تفاوت که در این مقطع کادر درمانی متعهدانه پای کار بودند و در سطح کشور ما ۲۰۰ شهید سلامت تقدیم جامعه کردیم.

رئیس بیمارستان غرضی ملایر افزود: کادردرمانی در این چند ماه ثابت کردند هر زمان جامعه به آن‌ها نیازمند باشند به تعهد انسانی و سوگندی که خورده اند عمل می‌کند و جانانه برای درمان بیماران پای کار هستند.

وی در همین زمینه به خدمات رسانی داوطلبانانه کارشناس آزمایشگاه بیمارستان غرضی طی سه ماه به صورت شبانه روز در بحث تست کرونا از بیماران اشاره کرد و گفت: "محسن احمدوند" حتی در ایام تعطیلات به صورت ثابت در این مرکز درمانی برای گرفتن تست خطرناک کرونا داوطلب شد و این خطر را به جان خرید که امروز با حضور مدیر درمان استان مورد تجلیل قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار