نماینده ولی فقیه در استان البرز:
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برخی با تقطیع و گزینش کردن برخی بیانات امام (رحمه‌الله علیه) به دنبال تحریف اندیشه‌های ایشان هستند.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 31 May 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه ستاد احیاء امر به‌ معروف و نهی از منکر البرز با اشاره به چهاردهم خردادماه سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۸ هجری شمسی، بیان داشت: شخصیت بزرگوار حضرت امام (رضوان‌الله علیه) باید مورد توجه همه قرار گیرد.

وی در ادامه از نظام اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین معروف نام برد و اظهار داشت: امام حسین (علیه‌السلام) برای مبارزه با یزید و حکومت طاغوت حرکت و نظام اسلامی نیز در همان مسیر اقامه شد و شخصیتی که شالوده این نظام را ریخت و نظریه آن را داد و با توجه به قانون اساسی محقق شد، نظریه ولایت‌فقیه است که مبنای آن توسط حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) بود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه اگر کسی شخصیت امام را تحریف و تضعیف کند و منکر مبانی دینی، فقهی و معنوی ایشان شود در حقیقت انقلاب را منحرف می‌کند، عنوان کرد: یکی از منکراتی که دشمن به‌شدت روی آن کار می‌کند تحریف شخصیت امام است که ما باید در مقابل آن قیام و اقدام داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نشر و بسط خط امام یکی از معروفات مهم جامعه ماست، خاطرنشان ساخت: با توجه به جریاناتی که اتفاق می‌افتد و به‌خوبی حس می‌شود ما باید دوباره به آموزه‌های معنوی و حکومتی امام مراجعه و یاد بگیریم و ترویج‌دهنده آن باشیم.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در مقابله با تحریف شخصیت امام پرداخت و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانی می‌فرمایند «عده‌ای مغرضانه و گروهی جاهلانه به دنبال تحریف شخصیت امام و مبانی نظری او هستند».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه اولین قدم دشمن در تحریف شخصیت امام کتمان اندیشه‌های ایشان است، افزود: مطالب، کتب و مقالات که مغایرت با اهداف انقلاب و امام دارد بسیار گسترده و شایع در بعضی از دولت‌ها اجازه نشر و گسترش پیدا کرد و تبلیغ هم شد و می‌شود اما متأسفانه شاهد توسعه اندیشه‌های امام (رحمه‌الله علیه) نیستیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با انتقاد از عدم ترویج اندیشه‌های خاص امام در مراکز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، با طرح پرسشی بیان داشت: نهادها و مؤسسات فرهنگی در طی سال‌های اخیر درباره تفکرات حضرت امام (رضوان‌الله علیه) چه اقداماتی داشتند؟ و حتی در سالیان اخیر صداوسیما نیز بااهمیت کمتری به این موضوع پرداخته است.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با نهضت و مبانی اندیشه‌های امام (رحمه‌الله علیه)، اظهار داشت: مواضع استکبارستیزی، حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش، مبارزه با اشرفی گری و تجمل‌پرستی امام باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ضمن انتقاد از تجمل‌گرایی برخی از مسئولین، عنوان کرد: هر کاری که نظام اسلامی را تضعیف می‌کند منکر است و باید جلوی آن گرفته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه به‌کارگیری مسئولی که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی صلاحیت او را رد کرده‌اند منکر است، گفت: متأسفانه در همین استان برخی به این موضوع اصرار می‌ورزند که این مخالفت با نظر و خط امام (رحمه‌الله علیه) است لذا اگر اندیشه و مبانی فکری امام نشر و توسعه داده شود کسی جرئت پرداختن به این امور را ندارد.

وی بابیان اینکه برخی به دنبال تحریف اندیشه استکبارستیزی امام (ره) هستند، افزود: حضرت امام (رحمه‌الله علیه) آمریکا را استکبار می‌دانستند و او را دشمن بشریت می‌دانستند.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه برخی با کنار هم قرار دادن باطل و حق به دنبال تحریف شخصیت امام هستند، گفت: برخی با تقطیع و گزینش کردن برخی بیانات امام (رحمه‌الله علیه) به دنبال تحریف اندیشه‌های ایشان هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: برخی تلاش می‌کنند تا گفتمان انقلاب اسلامی حضرت امام را به سمت لیبرال دموکراسی هدایت کنند.

وی در بخش دیگری به بعد استکبارستیزی حضرت امام پرداخت و گفت: امام (رحمه‌الله علیه) دربیانی می‌فرمایند: «خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد و آن روزی که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت».

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز از استقلال اقتصادی به‌عنوان یکی از تأکیدات مهم حضرت امام نام برد و بیان داشت: امام (رحمه‌الله علیه) دربیانی می‌فرمایند: «این محاصره اقتصادی را که خیلی از آن می‏ترسند، من یک هدیه‌ای می‏دانم برای کشور خودمان، برای اینکه محاصره اقتصادی معنایش این است که «ما یَحْتاج» ما را به ما نمی‏دهند. وقتی‌که مایحتاج را به ما ندادند، خودمان می‏رویم دنبالش.»

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به بعد غیرت دینی و غیور بودن امام نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام اشاره کرد و گفت: امام (رضوان‌الله علیه) نسبت به اهل‌بیت بسیار غیور بودند اما متأسفانه امروز این غیرت دینی در جامعه کم‌تر دیده می‌شود.

وی بابیان اینکه امام (رحمه‌الله علیه) با تملق و چاپلوسی به‌شدت مخالف بودند، گفت: امروز عده‌ای از مسئولین برای تملق و چاپلوسی حتی حاضر به پرداخت پول به افراد هستند که این کاملاً مخالف با خط و تفکر امام است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه امام (رحمه‌الله علیه) شخصیتی بسیار موحد بود، بیان داشت: امام محو در خدا بود و اسلام در سراسر وجود ایشان جریان داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: بسیاری از معضلات اجتماعی و اداری امروزه جامعه نتیجه‌ی فاصله گرفتن از مبانی و اندیشه‌های امام (رضوان‌الله علیه) است.

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌عنوان یکی از مؤکدات حضرت امام (رحمه‌الله علیه) برشمرد و گفت: تأمین و تضمین سلامت، امنیت و پاکی محیط و فضای حیات اجتماعی جامعه از ثمرات امربه‌معروف و نهی از منکر است.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز در پایان افزود: حضرت امام (رحمه‌الله علیه) مبنای امرونهی حاکمان را مطابق با نصیحت ائمه مسلمین می‌داند که جلوگیری از فساد و انحراف حاکمان و حیف‌ومیل بیت‌المال می‌کند.

گفتنی است در انتهای این مراسم با تقدیر از خدمات حاجی رضا شاکرمی، دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز البرز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتج به‌عنوان دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار