کد خبر: ۸۵۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 31 May 2020
مطالعات احداث قطار غرب تهران به اتمام رسید

تهران- مدیرکل دفتر فنی ،عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران گفت: مطالعات احداث قطار بین شهری غرب این استان که از سال ۸۶ آغاز شده بود، به اتمام رسید.

محمد علی صحرایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی و مطالعات انجام شده برای توسعه خطوط ریلی بین شهری در این استان برای ۲ محدوده شرق و غرب پیش بینی شده بود.

وی یادآورشد: این خطوط ریلی در شرق شامل ورامین، قرچک و پیشوا می شد و از سمت غرب نیز شهرستان های قدس، ملارد، شهریار و اندیشه را در بر می گرفت.

صحرایی با بیان اینکه طراحی فاز یک این برنامه ریزی که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود به اتمام رسیده است، اظهارداشت: روز پنجشنبه هفته گذشته استاندار تهران طی جلسه ای که با شرکت راه آهن داشت، خواستار برآورد هزینه و زمان مورد نیاز برای اجرای خطوط ریلی بین شهری غرب استان شد.

مدیرکل دفتر فنی ،عمرانی  و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران گفت: بر همین اساس، بنا شد شرکت ملی راه آهن تا پایان هفته جاری، برآورد اولیه برای اعتبار مورد نیاز و مدت زمان اجرا را ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای این خطوط ریلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی خاطرنشان کرد: هم اکنون یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای خط ریلی تا شهرستان قدس به فرمانداری این شهرستان مراجعه کرده است.

صحرایی ادامه داد: برآورد اولیه برای سرمایه گذاری در چنین طرحی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۶ بود اما این رقم هم اکنون غیر قابل اتکا محسوب می شود.

مدیرکل دفتر فنی ،عمرانی  و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران تاکید کرد: اجرای چنین طرح هایی به علت بازگشت سرمایه سریع و بالا، برای بخش خصوصی جذابیت دارد و از سوی دیگر، مسئولان استان تضمین تامین مسافر برای قطارهای بین شهری در این خطوط را بر عهده گرفته اند.

شهرستان های غرب استان تهران شامل شهریار، قدس و ملارد نزدیک به ۲ میلیون نفر از جمعیت این استان را در خود جای داده اند  هم اکنون برای تردد به پایتخت از حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی استفاده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار