مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: در استان البرز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند نماد سازی است و شاهد این هستیم که در حوزه شهر سازی به این زمینه بی توجهی شده است.
کد خبر: ۸۵۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 31 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ سلیمان رستمیان اظهار داشت: در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در قانون  خدمات رسانی یک قانون جامعی وجود دارد که برای تحقق آن  در شورایی برای ترویج و تبلیغ هر چه بهتر این فرهنگ برنامه ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شورا در استان‌ها به مدیریت استانداران برگزار می‌شود، افزود: این شورا در استان‌ها هر سه ماه یک بار در راستای سیاست‌گذاری در حوزه ترویجی و بومی کردن فعالیت های ابلاغی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته در بنیاد شهید استان البرز اقدامات مختلفی در این راستای انجام شده، آثار شهدا جمع آوری شده و اکنون بیش از 80 هزار سند در مخزن ویژه  نگهداری می‌شود، بیان کرد: این آثار شامل وصیتنامه و آثار شامل دیداری، شنیداری و چند رسانه‌ای می‌شود.

رستمیان بیان اینکه  کارهای انجام شده در این جهت کافی نبوده و بنیاد شهید نیز در این راستا به تنهایی نمی‌تواند اثر گذار باشد، تصریح کرد: سپاه فعالیت‌هایی در این راستا دارد اما دیگر نهادها نیز باید در  راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت و برنامه‌های مختلفی را اجرا کنند.

وی عنوان کرد: در استان البرز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند نماد سازی است و شاهد این هستیم که در حوزه شهرسازی به این زمینه بی توجهی شده است و در تلاش هستیم که با هماهنگی با شهرداری‌ها در این راستا فعالیت‌های مختلفی را انجام دهیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه ایثار تنها مختص زمان جنگ نیست بلکه در بحران‌های مختلف اگر ایثارگری نباشد به سختی می‌توان با آن به خوبی مقابله کرد و پیروز شد، خاطرنشان کرد: در جریان شیوع بیماری کرونا شاهد آن بودیم که اگر ایثارگری اجتماعی پزشکان، پیرا پزشکان و پرستاران نبود وضعیت به مراتب بدتر از شرایط کنونی بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار