فرماندار طالقان گفت: فعلاً چهار نقطه برای استقرار زیرساخت‌های مربوط به صنایع آب معدنی در طالقان انتخاب شده و باید از بین این نقاط یک نقطه نهایی شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 30 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ بهنام جهانی در خصوص آخرین وضعیت احداث صنایع مرتبط با آب معدنی و نوشابه در طالقان گفت: طی چندین جلسه‌ای که با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و شهرک‌های تخصصی در استانداری داشته‌ایم، چندین نقطه برای اختصاص زمینی به منظور شروع  ساخت شهرک صنعتی بسته بندی آب معدنی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: انتخاب زمین برای احداث این صنایع کار ساده‌ای نیست چون برای شروع این فعالیت به بیش از ۵۰ هکتار زمین نیازمند هستیم.

جهانی در ادامه از تبدیل شهرک به مجتمع خبر داد و اظهار کرد: پیشنهاد شخصی من این بوده که شهرک سازی به مراتب کار سخت‌تری نسبت به مجتمع است و دستورالعمل‌های زیادی وجود دارد که باید به آن عمل شود، اما مجتمع سازی قوانین ساده تری دارد؛ نظر من این است که مطالعه و بررسی‌ها صورت بگیرد و درصورت موافقت مجتمع را جایگزین شهرک بکنیم.

وی در ادامه از انتخاب چهار نقطه برای شروع فعالیت خبر داد و گفت: اکثر زمین‌های طالقان رانشی یا ریزشی هستند پس ما باید نقطه‌ای را انتخاب کنیم که بتوانیم بهترین امکانات را به آنجا برسانیم؛ پس از بررسی‌های انجام شده فعلاً چهار نقطه برای این کار انتخاب شده، از بین این  نقاط زمینی باید انتخاب شود که در عین آنکه بتوان به آن امکانات اختصاص داد، برای دولت و نظام نیز  هزینه بر نباشد.

 فرماندار طالقان گفت: فعلا بررسی‌ها بر روی یک نقطه بیشتر شده و تا حدودی توافق حاصل شده است، البته  به نکاتی مانند اینکه آلودگی و  خطری برای منطقه نداشته باشد توجه می‌شود.

جهانی افزود: سرمایه گذارها برای شروع کاملا آماده هستند، البته بعضی از افراد که در ملک شخصی خود دارای چشمه هستند، درخواست همکاری داده‌اند تا از این راه هم درآمد داشته باشند و هم به نوعی اشتغال زایی داشته باشند.

فرماندار طالقان در خصوص صنایع تولید نوشابه گفت: فعلاً تصمیم بر آن است که در مرحله و قدم اول ، بسته بندی آب معدنی داشته باشم و بعد از آن به تولید نوشابه هم بپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار