معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه این استان بیش از ۳۱ نقطه حاشیه‌نشین با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر را دارد گفت: آموزش در امر اعتیاد زمانی موثر است که منجر به تغییر شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 30 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ نورمحمد فردی اظهار کرد: یکی از خطراتی که جوانان ما را تهدید می‌کند، اعتیاد و مواد مخدر است و مبارزه با این پدیده به شکل سنتی و روتین و تکراری جواب نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از مشارکت تشکل ها منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف می شود گفت:هدف مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در امر اعتیاد کاهش آسیب‌های اجتماعی و در نهایت توانمند سازی جامعه هدف است.

این مسئول با اشاره به اینکه با تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها و حضور قشرهای تأثیرگذار از جمله معلمان، علما، هیأت‌های مذهبی، گروه‌های ورزشی، شخصیت‌های کاریزما و والدین در این نهادها، می‌توان زمینه اجتماعی شدن جرایم را فراهم کرد، ادامه داد: این نهادها و اهرم‌های تأثیرگذار باید هم‌سو با یک هدف اقدام کنند تا بتوان نتیجه مطلوب را کسب کرد.

وی با بیان اینکه برای رفع آسیب‌های اجتماعی ابتدا باید آگاه‌سازی کرد و مردم هم به صورت خودجوش مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را معتقدانه و دلسوزانه دنبال کنند، گفت: پاسخگو بودن و مسئولیت‌پذیری در مقابل «آموزش» و «پرورش» باید در اولویت قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد در سایه آموزش پیشگیرانه  صورت می گیرد، افزود: آموزش در امر اعتیاد زمانی موثر است که منجر به تغییر شود.

وی تصریح کرد: پیشگیری به صورت محله محور پشتیبانی علمی دارد و تحقیقات نشان داده انجام اقدام های پیشگیری در محله های آسیب پذیر، محروم و کم برخوردار نقش موثر در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد دارد.

فردی تصریح کرد: برابر تحقیقات انجام شده ریشه خیلی از ناهنجاری‌های اجتماعی اعتیاد و مواد مخدر است و با توجه به اینکه بیش از ۳۱ نقطه حاشیه‌نشین با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان البرز وجود دارد می‌طلبد همه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مورد پیشگیری، آموزش و مقابله به صورت هماهنگ اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار