کد خبر: ۸۵۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 28 May 2020

واکسن موفقیت آمیز برای پیشگیری از عفونت SARS-CoV-2 احتمالاً نیاز به ترکیب اپی توپ های سلول T برای القاء پاسخ ایمنی طولانی مدت در سلول های T حافظه ای دارد ، مهرداد مطلوبیان ، در نسخه مجازی سمپوزیوم بالینی کالج روماتولوژی آمریکا(ACR) ۲۰۲۰ این مطلب را عنوان کرد.

آنتی بادی های خنثی کننده القا شده توسط واکسن ممکن است برای پاسخ قابل اعتماد پایدار در برابر عفونت کافی نباشد. در مطالعات بر روی موش ، سلول T در برابر عفونت مجدد با coronavirus ایمنی ایجاد کرد.
در برخی ، اما نه همه مطالعات مربوط به بیماران آلوده به ویروس SARS ، که 80٪ از همپوشانی ژنتیکی با SARS-CoV-2، دارد، آنتی بادی های خنثی کننده با گذشت زمان از بین رفته اند.

دکتر مطلوبیان ، روماتولوژیست در دانشگاه کالیفرنیا ، سان فرانسیسکو ، اظهار داشت:

"در یک مطالعه ، 20 از 26 بیمار مبتلا به SARS پاسخ آنتی بادی خود را 6 سال پس از عفونت از دست داده بودند. و هیچ ایمنی سلول B در برابر آنتی ژن های SARS نداشتند. خبر خوب اینکه آنها از سلول های T در برابر ویروس SARS برخوردار بودند ، و افراد مبتلا به بیماری شدیدتر تمایل به داشتن حسلول T حافظه ای بیشتری در برابر SARS دارند. همه اینها پیامدهای مهمی در تولید واکسن است.”

دكترمطلوبیان از جمله كسانی است كه معتقد است كه تلاش گسترده شتابان جهانی در جهت تولید واكسن ایمن و مؤثر بهترین فرصت را برای به دست آوردن دست بالا در بیماری همه گیر COVID-19 فراهم می کند. در حال حاضر تعداد زیادی واکسن در حال بررسی است .

نگرانی اصلی ایجاد ایمنی با واکسن که در ماههای آینده باید مراقب باشیم این است که آیا یک کاندید واکسن قادر به حل مسئله تشدید وابسته به انتی بادی است ، که به موجب آن عفونت قبلی با کرونا ویروس غیر SARS مثل عامل سرماخوردگی ،ممکن است سبب ایجاد غیرمترقبه آنتی بادی زیر سطح خنثی کنندگی شود .
این نگرانی وجود دارد كه این آنتی بادی های غیر حنثی کننده بتوانند ورود ویروس به مونوسیت ها و سلولهای دیگر فاقد گیرنده ACE2 ، پورتال معمول ورود آن ، را تسهیل كنند. که این امر به نوبه خود می تواند باعث تکثیر ویروس ، یک واکنش شدید التهابی و انتشار ویروس به نقاط فراتر از ریه ، مانند قلب یا کلیه شود.

 

لینک خبر ؛ https://www.medscape.com/viewarticle/930986?src=iphone

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار