کد خبر: ۸۵۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 27 May 2020
 
رییس شبکه شتابنگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زمینلرزه‌ امروز در منطقه دماوند و نزدیک رودهن بوده است.
رییس شبکه شتابنگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زمینلرزه‌ امروز در منطقه دماوند و نزدیک رودهن بوده است.
تابناک/ مهندس اسماعیل فرزانگان با اشاره به زمینلرزه دقایقی قبل گفت: این زمینلرزه با بزرگای بین ۳.۵ تا ۴ بوده است.

فرزانگان با بیان این که این زمینلرزه در نزدیکی رودهن بوده است، یادآور شد: شتاب این زلزله در ایستگاه شتابنگاری لواسان ۴ سانتی متر بر مجذور ثانیه و ایستگاه شتابنگاری گزنک ۲۲ سانتی متر بر مجذور ثانیه بوده است.

وی اضافه کرد: شتاب این زلزله در ایستگاه دماوند ۴۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه، ایستگاه رودهن ۳۰ متر بر مجذور ثانیه و ایستگاه مشاء ۴۱ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه و بومهن ۴۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه گزارش شد.

این زمینلرزه در ۷ کیلومتری دماوند، ۱۲ کیلومتری رودهن و ۱۵ کیلومتری بومهن بوده است که در ساعت ۱۳:۴۱:۳۷ ثانیه امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه از طریق شبکه‌های لرزه نگاری به ثبت رسیده است.

زلزله امروز تهران، بزرگترین پس‌ لرزه زلزله ۱۹ اردیبهشت بود

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله دقایق پیش تهران، پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می شود.

دکتر علی بیت الهی، در این باره اظهار کرد: این زلزله پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود که به بزرگی ۴ ریشتر رخ داده است.

وی ادامه داد: به نسبت پس لرزه‌های ۵.۱ ریشتری ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹، بزرگترین پس لرزه در عمق ۱۲ کیلیومتری در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز رخ داده است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه فاصله این زلزله با مرز شرقی تهران حدود ۴۰ کیلومتر و با مناطق مرکزی تهران حدود ۶۰ کیلومتر بوده است گفت: استنباط می شود با توجه به بزرگی که زلزله داشته، در برخی از مناطق تهران احساس شده و براساس گزارش‌های دریافتی در برخی از مناطق مردم سراسیمه شده‌اند.

به گفته وی احتمال وقوع پس لرزه تا دو ماه وجود دارد.
 
احتمال پس لرزه های دیگر هم هست و هر لحظه باید در حال آماده باش باشیم

پروفسور عکاشه، پدر علم زلزله شناسی ایران گفت: وقوع زلزله در جنوب البرز چیز عجیبی نیست، و اتفاقی کاملأ عادی است، نمی توان گفت که این زلزله پس لرزه زلزله های قبلی است و تهران باید هر لحظه منتظر وقوع زمین لرزه باشد.

حدود 500 گسل در تهران وجود دارد، گسل ها در منطقه فیروزکوه به سمت لوشان، رودهن، بومهن، تجریش، هشتگرد و سایر مناطق با هم در ارتباط هستند. زلزله 4 ریشتری عادی است و من منتظر وقوع زلزله 7 و نیم ریشتری در تهران هستم که تهران را کاملأ تخلیه و نابود می کند. احتمال پس لرزه های دیگر هم هست و هر لحظه باید در حال آماده باش باشیم.
 
اعزام ۳ تیم ارزیاب هلال احمر به کانون‌ زلزله تهران

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت: زلزله‌ای با قدرت ۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری تهران (دماوند- رودهن) ساعت ١٣:۴۱ امروز ۷ خرداد ۹۹ را لرزاند.
جمعیت هلال احمر ٢ تیم ارزیاب از شهرستان دماوند و ١ تیم ارزیاب از شهرستان آمل به کانون‌ #زلزله اعزام شده‌اند.
همچنین به استان های تهران و مازندران آماده باش اعلام شده است.
 
زلزله ۴ ریشتری تهران مصدومی نداشت

سخنگوی اورژانس گفت: بر اثر وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری از سطح زمین در مرز استان‌های تهران و مازندران در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز سه تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شد.
بر اثر وقوع این زمین‌لرزه تا این لحظه مصدومیت یا فوت افراد گزارش نشده است. اورژانس بیمارستان‌های فیروزکوه و دماوند در حالت آماده باش کامل قرار دارند.
 
گسل مشا بار دیگر عامل زلزله تهران بود
مدیر ژئودزی و نقشه‌برداری زمینی سازمان نقشه برداری کشور گفت: کانون این زمین لرزه در فاصله یک کیلومتری زلزله قبلی و احتمالا مسبب آن هم همان گسل مشا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار