معاون استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد،گفت:تپه ازبکی با قدمت ۹۰۰۰ ساله سرویس بهداشتی برای استفاده و رفاه گردشگران ندارد.
کد خبر: ۸۵۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 27 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی درویش پور در نشست با فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان البرز که در اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است.

وی افزود: کرج دارای مناطق گردشگری زیادی است و همین دلیل سبب افزایش جمعیت در این کلانشهر شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه ده‌ها میلیون تردد در محورهای استان انجام می‌شود،بیان کرد: در فروردین سال 98 علی رغم اینکه درگیر بارش شدید باران و سیل بودیم تردد 36 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی توسط دوربین‌ها شمارش شد.

درویش پور با بیان اینکه اگر بتوانیم 10 درصد این تردد ها را وارد حوزه گردشگری کنیم، عنوان کرد: بیش از 120 نوع گونه پرنده در زیستگاه‌های  استان البرز زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تپه ازبکی باقدمت 9 هزار ساله، گفت: این مکان فرهنگی و گردشگری  حتی سرویس بهداشتی  برای استفاده مسافران و گردشگران ندارد و در روزهای تعطیل مانند فروردین این مکان گردشگری بسته است.

معاونی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه اگر بخواهیم بازار هدف تهران را در نظر داشته باشیم باید با  ذائقه و سلیقه مردم جلو برویم، خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای البرز حتی از دهکده‌های سوئیس نیز زیباتر هستند و باید فکر اساسی به سرویس دهی گردشگران کنیم‌.

درویش پور با اشاره به نبود هتل در استان البرز برای اسکان مسافران و گردشگران، گفت: در این زمینه باید با حمایت از سرمایه گذاران در این بخش تاسیسات در خور شان استان البرز فراهم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ استانی ظرفیت گردشگری مانند استان البرز را ندارد، عنوان کرد: قومیت‌های مختلفی از سراسر ایران در استان البرز زندگی می‌کنند و با اجرای هر برنامه ای از بسیاری از قومیت‌ها در این برنامه‌ها حضور می‌یابند.

درویش پور با بیان اینکه بیابان‌های اشتهارد یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری استان البرز است که باید به آن توجه شود،تصریح کرد: در این زمینه می‌توان با ارائه برنامه برای جذب گردشگری و اشتغال زایی و رونق گردشگری قدم برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار