کد خبر: ۸۵۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ 27 May 2020

 

تابناک/در آستانه انتخابات ریاست مجلس یازدهم در دوره نخست نگاهی داریم به ارتباطات احمد دنیا مالی نماینده مردم انزلی در مجلس یازدهم با محمدباقر قالیباف. دنیا مالی که پیش از این عضو شورای شهر تهران بود در دوره ای که به عنوان یک اصلاح طلب وارد شورای شهر پایتخت شد، به ناگهان در اقدامی عجیب به شهرداری محمدباقر قالیباف رای داد. اقدامی که در آن زمان سوژه گزارش سایت انصاف شد.

حال اما با نگاهی به این گزارش، پرونده ارتباطات احمد دنیامالی با محمدباقر قالیباف را بازخوانی خواهیم کرد.

پیش از آنکه آنچه توسط انصاف نوشته شده بود را بخوانید باید به این موضوع اشاره کرد که دنیامالی پل ارتباطی میان نمایندگان گیلان و قالیباف شده و احتمالاً رای تمامی یا حداقل اکثریت نمایندگان گیلان را برای ریاست او در مجلس به دست آورده است.

وبسایت انصاف در ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۲ در تحلیل رفتار دنیامالی نسبت به رای دادن او به محمدباقر قالیباف نوشته است: (لینک) (بازنشر مطلب فوق در وبسایت انتخاب)

در روزهای اخیر رسانه ها درباره ی علت رای «الهه راستگو» به قالیباف دست به روشنگری زدند اما کمتر به دوقلوی او «احمد دنیامالی» پرداختند. نگاهی گذرا به لیست پروژه های همکاری میلیاردی شرکت کریت عمران با شهرداری تهران طی دو سال اخیر شاید روشنگر دلیل …

 

به گزارش انصاف، احمد دنیا مالی، که با لیست اصلاح طلبان به شورای شهر چهارم تهران راه یافت و انتظار از او این بود که طبق تصمیم اصلاح طلبان به گزینه ی این جناح سیاسی در انتخاب شهردار رای بدهد، به همراه الهه راستگو به گزینه ی رقیب اصلاح طلبان یعنی شهردار قبلی رای داد؛ موضوعی که باعث کنکاش درباره ی علت این تصمیم عجیب شد و بررسی ها در مورد خانم راستگو به موضوع پیمانکاری هایی رسید که برادر او با شهرداری تهران داشته است. موضوعی که در مورد آقای دنیا مالی نیز مشهود است.

راستگو و دنیامالی در عکس کاندیداهای اصلاح طلب با خاتمی
در زیر، انصاف نیوز بدون هیچ قضاوتی، صرفا به بخشی از پروژه هایی اشاره کرده که یک شرکت خصوصی به ریاست دنیا مالی در هیات مدیره ی آن در سالهای اخیر با شهرداری در آنها همکاری داشته است؛ طبیعی است که وظیفه ی دستگاه های نظارتی داخل و بیرون شورا بررسی این گزارش است. اما در اینجا صرفا به نزدیکی ارتباط آقای دنیامالی با شهرداری تهران و به نوعی وابستگی این شرکت خصوصی به برقرار ماندن پروژه های شهرداری تهران اشاره می شود.

 

احمد دنیامالی که مدیری تواناست تا سال ۱۳۸۸ معاون فنی – عمرانی قالیباف در شهرداری تهران بود؛ پس از سال ۸۸ به عنوان رییس هیات مدیره شرکت «کریت عمران» فعالیت داشته و تعدادی از پروژه های شاخص آن که دنیا مالی در آنها مسوولیت‌هایی از جمله مشاوره مدیریت، خدمات مدیریت طرح و پیمان، انجام قراردادهای طرح و ساخت و غیره را داشته است در زیر می آید:

یک: مدیریت طرح مجموعه فرهنگی، تفریحی، ورزشی و خدماتی هزار و یک شهربا مساحت ۱۳۸ هکتار در منطقه ۲۲ تهران (از ۱۳۸۹ تا کنون). ارزش پروژه: ۲۰ هزار میلیارد ریال. این طرح به عنوان بزرگترین مجموعه گردشگری، فرهنگی و تجاری ایران با حدود یک میلیون بازدید کننده در سال پیش بینی شده با: شهربازی ۵۰ هکتاری، ۶۶۰ هزار متر مرکز تجاری، هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره و ۱۵ هزار متر پارک‌های آبی و غیره است.

 

دو: مدیریت طرح فاز امکان سنجی توسعه عمران شهری ونک و تونل حقانی – ونک – ملاصدرا.

 

سه: مدیریت طرح فاز امکان سنجی مونوریل بوستان نهج البلاغه (فاز ۱ و ۲). کارفرما: شهرداری منطقه ۱ تهران. مساحت پارک: ۶۵ هکتار. طول مسیر مونوریل: ۲ کیلومتر.

 

چهار: مدیریت طرح و سرمایه گذار پروژه مجموعه فرهنگی و تفریحی نیاوران در پارک نیاوران. کارفرما: شهرداری منطقه ۱ تهران. وضعیت پروژه: مرحله مطالعات و طراحی. مساحت زمین: ۲۰۰۰ متر مربع. زیربنا: ۶۰۰۰ متر مربع.

 

پنج: طراحی و مدیریت مجموعه تفریحی پارک آزادگان. کارفرما: شهرداری منطقه ۱۵ تهران. وضعیت پروژه: مرحله مطالعات. مساحت کل پارک: ۴۰۰۰ متر مربع. شامل: پارک آبی، مجموعه تفریحی، شهربازی سرپوشیده، اسکیت پارک، اسکی کابلی و پارکینگ.
 
هرچه که هست احتمالاً محمدباقر قالیباف ردای ریاست در دور اول هیئت رئیسه مجلس یازدهم را به تن خواهد کرد و نقش دنیامالی نیز در جلب رای برای او پررنگ خواهد بود اما بد نیست گاهی با نگاهی به گذشته به یاد بیاوریم چه حواشی خاصی در برخی موضوعات مطرح بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار