مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده مرغ و گوشت را فقط از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند و به هیچ وجه سراغ مراکز غیرمجاز نروند.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 26 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ غلامرضا توکلی اظهار کرد: در حال حاضر شش کشتارگاه طیور در البرز فعالیت دارد که همگی آنها دارای گرید B  هستند و هیچ کدام هنوز موفق به تجهیز دستگاه‌های خود و اخذ گرید A  و  A پلاس نشده‌اند.

وی ادامه داد: در کشتارگاه‌هایی که گرید  A  و A پلاس نیستند امعا و احشاء مرغ به صورت دستی تخلیه می‌شود و ممکن است در این فرایند بخشی از قسمت‌های داخلی مرغ به درستی تخلیه نشود و همچنین احتمال انتقال برخی آلودگی‌ها هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه‌های گرید A و A  پلاس تخلیه امعا و احشاء مرغ به صور کامل توسط دستگاه انجام می‌شود، گفت: در تلاشیم با اعطای تسهیلات به کشتارگاه‌های طیور استان زمینه به روز رسانی دستگاه‌ها و تغییر گرید آنها را فراهم کنیم.

توکلی با اشاره به اینکه قیمت مرغ‌های که در کشتارگاه‌های گرید B  تا  A پلاس با هم تفاوت دارد، توضیح داد: مرغ‌های گرید  A حدود ۵۰۰ تومان و A پلاس هم حدود هزار تومان از دیگر مرغ‌های بسته بندی شده گرانتر است ولی این گرانی با توجه به تخلیه کامل امعا و احشاء و افزایش فاکتورهای بهداشتی به نفع مردم است.

توکلی ادامه داد: روی بسته بندی تمام مرغ‌هایی که مردم از مراکز مجاز تهیه می‌کنند، گرید مرغ‌ها درج شده و از طریق بارکد روی این بسته قابل پیگیری است.

مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و احتمال شیوع برخی بیماری های مشترک دام و انسان اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده مرغ و گوشت را فقط از مراکز مجاز عرضه تهیه کنند و به هیچ وجه سراغ مراکز غیرمجاز نروند.

این مسئول تاکید کرد: یکی از این بیماری‌ها سی سی اچ اف ( تب کریمه و کنگو) است که اگر به انسان منتقل شود در حالت حاد می‌تواند به مرگ فرد مبتلا منتهی شود.

وی گفت: با این اوصاف مردم باید از خرید گوشتی که مهر دامپزشکی ندارد و مرغی که به صورت سنتی و دستی کشتار می‌شود جداً خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار