حمدباقر خلفی با اشاره به اینکه سطح آب رودخانه‌ها بالا آمده است گفت: سرما و افزایش جریان آب در سطح رودخانه‌ها عامل اصلی گرفتگی عضلات افراد سقوط کرده در رودخانه‌های سطح استان البرز است. این افراد بعد از گرفتگی عضلات با سنگ و درختان مسیر رودخانه برخورد و جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 26 May 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان البرز گفت: از آغاز ماه خرداد نجاتگران در پنج عملیات دریایی ساحلی حضور داشتند، در دومین روز خرداد، با اعلام آتشنشانی به مرکز کنترل هماهنگی عملیات این جمعیت مبنی بر سقوط خودرویی در رودخانه شاهرود طالقان، نجاتگران پایگاه امداد و نجات طالقان به محل اعزام و با ایجاد کارگاه و توانستند دو سرنشین خودرو را به سلامت از رودخانه خارج کنند.
 
او درباره حادثه دیگر گفت: در اثر سقوط مردی ۴۵ ساله در محدوده پل فلزی جاده چالوس، نجاتگران داوطلب پایگاه کوشک بالا به محل اعزام و بعد از پنج ساعت تلاش، به کمک همکاران آتشنشانی جسد این فرد را در محدوده پورکان پیدا کردند.
 
خلفی گفت: در نخستین روز هفته، سازمان آتشنشانی برای یافتن فردی ۱۹ساله که در محدوده پل آهنی آبشار نوجان به رودخانه سقوط کرده بود، از جمعیت هلال‌احمر درخواست نیروی پشتیبان کرد. پیکر این فرد تاکنون پیدا نشده است.
 
سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان البرز درباره چهارمین حادثه این ماه گفت: با اعلام عوامل نیروی انتظامی مبنی بر غرق شدگی جوانی ۲۱ساله در آب‌بند روستای باغبان کلای برغان، نجاتگران ساوجبلاغ به همراه مدیریت بحران و غواصان آبفای این شهرستان به محل اعزام و بعد از ۲۳ساعت عملیات، جسد فرد در عمق سه متری یافت شد.
 
او درباره غرق شدگی صبح امروز گفت: در اثر سقوط کودک هشت ساله در محدوده دوراهی دیزین رودخانه کرج، تیم امدادی پایگاه شهرستانک به محل اعزام و با کمک مردم بومی پیکر این کودک بعد از دو ساعت از رودخانه خروشان کرج خارج شد.
 
خلفی گفت: گردشگران و مردم هشدارها و علائم هشداری را جدی بگیرند و روزهای شیرینی برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار