استاندار ایلام؛
استاندار ایلام به شاخص های بررسی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان در این شاخص ها وضعیت خوبی ندارد و باید نسبت به این مهم اهتمام جدی داشت.
کد خبر: ۸۵۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 24 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در بیست و یکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن عرض تبریک سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر یک معجزه الهی بود.

وی ادامه داد: حماسه بزرگ بیت المقدس یک معجزه الهی بود و امام راحل (ره) به درستی فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

استاندار ایلام این حماسه بزرگ را افتخاری جاوید و ابدی برای ملت بزرگ ایران عنوان کرد و افزود: در آن زمانه سخت ما در حالی به دفاع مظلومانه پرداختیم که نه سپاه و نه بسیج آموزش دیده ای نداشتیم فقط با رهبری پیامبر گونه امام راحل (ره) عشق مردم به ائمه و امام حسین علیه السلام و تنها با سلاح الله اکبر بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شدیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان، گفت: این آمار از دو بعد اول، افزایش سرعت در بیماریابی و دوم؛ عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان قابل بحث است.

وی افزود: اگر عامل صرفاً به خاطر تسریع در روند بیماریابی باشد این می تواند یک روند خوب باشد اما اگر علت افزایش آمار به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشد قطعاً این یک هشدار است و باید آن را جدی گرفت.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با هشدار خطر جدی گرفتن کرونا عنوان کرد: مردم فکر نکنند که همه چیز تمام شده است و نسبت به پروتکل های بهداشتی بی توجه شوند چراکه غفلت از تهدید کرونا نتیجه ای پشیمان کننده به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه به شاخص های بررسی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند در استان اشاره کرد و اعلام کرد: متاسفانه استان در این شاخص ها وضعیت خوبی ندارد و باید نسبت به این مهم اهتمام جدی داشت.

تغییر ساعت کار اداری

وی در ادامه به برگزاری نماز عید سعید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا اماکن و صحن حرم ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از بعد از عید فطر گشایش می یابد و درباره بازگشایی کل مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها، ظرف هفته جاری بررسی ها تکمیل و در جلسه شنبه آتی درباره آنها تصمیم گیری می شود.

وی افزود: بررسی‌ها درباره بازگشایی کل مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها ظرف هفته جاری تکمیل و در جلسه شنبه آتی ستاد تصمیم گیری می شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به ساعت کاری کارمندان اشاره کرد و گفت: همچنین مصوب شد که از دهم خرداد ماه همه کارمندان در محل کار حضور یابند و ساعات کار اداری از ۷:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ ظهر باشد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد که چارچوب شهید خدمت مشخص و ابلاغ شود گفت: پرسنل کادر درمان که در بیمارستان ها در حین خدمت جان خود را در اثر بیماری کرونا از دست داده اند شهید خدمت محسوب می شود که البته دستورالعمل آن متعاقباً اعلام می شود.

وی در پایان ضمن عرض تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به مردم استان از تلاش همه اعضای ستاد در مبارزه با کرونا در ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر کرد./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار