فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری سردسته باند کلاهبرداری که از متقاضیان کار در خارج از کشور با ترفندهای مختلف کلاهبرداری می کرد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 23 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر این که کارت بانکی او به سرقت رفته و طی ۲۴ ساعت گذشته تراکنش‌های مختلف حدود یک میلیارد ریال به حساب او به صورت اینترنتی واریز و سپس برداشت شده است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: بر اساس اظهارات شاکی مشخص شد که نامبرده با هدف اشتغال به کار در خارج از کشور به صورت غیرقانونی از طریق مرز زمینی وارد یکی از کشور‌های همسایه شده و در طول سفر با فردی که ادعا داشت می‌تواند از طریق رابطش در آن کشور برایش شغلی دست و پا کند و مشغول کار شود، آشنا می‌شود.
سرهنگ سلیمانی گفت: شاکی پش از رسیدن به مقصد به همراه فردی که در طول سفر با او آشنا شده بود به منزل رابط او رفته و پس از ۲ روز اقامت در آن جا از او می‌خواهند برای نام نویسی جهت اشتغال به کار مبلغ ۳ میلیون ریال را قبل از واریز به حساب موسسه مورد نظر به واحد پول آن کشور تبدیل کند.
او افزود: شاکی در زمان برداشت وجه متوجه می‌شود که از گذرنامه و کارت بانکی وی عکس گرفته شده که به این کار آن‌ها مشکوک شده و طی تماس با خانواده اش در ایران از آن‌ها می‌خواهد تا گردش مالی حساب وی را از طریق بانک چک کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: طبق استعلام‌های صورت گرفته از حساب بانکی شاکی متوجه می‌شود که مبالغ زیادی به حساب وی واریز و سپس برداشت شده است که از طریق خانواده اش حساب مسدود و غیر فعال می‌شود.
سرهنگ سلیمانی افزود: شاکی پرونده پس از متوجه شدن این موضوع مساله را با این افراد در میان می‌گذارد که از سوی رابطش تهدید شده و وی نیز از ترس جان خود متواری و بلافاصله به ایران بازگشته و اقدام به طرح شکایت می‌کند.
او گفت: پس از بررسی‌های کارشناسان مشخص می‌شود که شاکی در دام یک باند کلاهبرداری به روش فیشینگ و فریب قربانیان با ادعای یافتن شغل مناسب و کلاهبرداری از آن‌ها افتاده و در صورت اعتراض و مقاومت تهدید به از دست دادن جانشان می‌شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: با هماهنگی مقام قضائی تمامی حساب‌های بانکی متهم مسدود شد و هنگامی که نامبرده برای رفع انسداد از حساب‌های خود و جلب نظر شکات به دادسرای ساوجلاغ مراجعه کرده بود شناسایی و طی هماهنگی‌های صورت گرفته در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در حالی که اقدام به جو سازی کرده و قصد فرار داشت با هوشیاری ماموران تسلیم و به پلیس فتا منتقل شد.
سرهنگ سلیمانی گفت: در بررسی‌های اولیه از پرینت حساب شاکی، مشخص شد که از تعداد ۴۹ کارت بانکی حدود یک میلیارد ریال به صورت اینترنتی برداشت وسپس توسط دارنده کارت از طریق دستگاه pos که به نام فروشگاه پوشاک ثبت شده بود و به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده بود به تعداد تراکنش‌های مختلف خرید شده است.
او افزود: در تحقیقات از متهم مشخص شد که نامبرده با تشکیل یک باند کلاهبرداری به کمک همدستان خود و با حضور در ترمینال‌های مسافربری به مقصد کشور‌های همسایه قربانیان خود را شناسایی و با ترفند‌های مختلف از جمله یافتن شغل مناسب آن‌ها را به مخفیگاه خود هدایت کرده و اقدام به تخلیه حساب آن‌ها می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار