مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خبرداد
تنها تالاب استان البرز با وجود دیگر پهنه های آبی که کارکرد تالاب را دارد اما از منظر وجود یک تالاب طبیعی در البرز تنها مورد موجود در استان البرز تالاب صالحیه است.
کد خبر: ۸۵۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 21 May 2020

در سال جاری اعتبار 700 میلیون تومانی برای رسیدگی به تالاب صالحیه منظور می شود

به گزارش «تابناک البرز»؛ حکیمی عنوان کرد: خوشبختانه با دستور دادستانی یک نقطه از کانال زهکش مسدود شده و آبی که از طریق آن در حال خروج از البرز بود به سوی اراضی جنوب استان هدایت شد و از طرفی دیواره های تالاب صالحیه نیز با مشارکت فرمانداری، بخشداری ، دهیاری و همچنین حامیان این تالاب ترمیم شد.

وی افزود: سال گذشته در قالب دریافت  200 میلیون تومان اعتبارملی از سوی سازمان محیط زیست، اقداماتی مانند بوته کاری در محدوده تالاب صالحیه و همچنین لایروبی 13 کیلومتر در محدوده تالاب را اجرایی کردیم، امسال نیز بیش از 700 میلیون تومان اعتبار تخصیصی در این مورد خواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: با اعتبار تخصیصی در سال جاری اقداماتی از جمله حفاظت، قرق، احیا و در کنار آن بوته کاری و کاشت گونه های مرتعی در محدوده تالاب صالحیه را پیش خواهیم برد و با تمامی این اقدامات علاوه بر احیای تالاب صالحیه در واقع به کنترل ریزگردها نیز کمک می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار