«روز قدس روزی است که یادآور یکی از ابتکارهای امام خمینی (ره) است، این روز را دنیای اسلام باید گرامی بدارد. توده‌های مسلمان نگذارند که بعضی از دولت‌های خود فروخته در فضای آرام وسکوت مصنوعی که بوجود آورده‌اند فلسطین را ذره ذره و لحظه به لحظه ذوب کنند و قضیه را به دست فراموشی بسپارند.»
کد خبر: ۸۵۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 21 May 2020

 

مقراض رژیم صهیونیستی بر تن فلسطین مظلوم

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، رهبر انقلاب اسلامی در تبعیت از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همواره خطر رژیم غاصب صهونیستی را به آحاد ملتهای جهان  به ویژه امت اسلامی گوشزد کرده‌اند.

ایشان با بیان اینکه یکی از خطرهای بزرگی که امروز دنیای اسلام را تهدید می‌کند، کم‌رنگ کردن و به فراموشی سپردن مسئله‌ مهم فلسطین است، ابراز تاسف کردند: «متاسفانه این کاری است که دارد انجام می‌گیرد. بعضی از کشورهای مسلمان جوری مشی می‌کنند، جوری حرف می‌زنند، جوری عمل می‌کنند که قضیه‌ فلسطین نادیده گرفته بشود، مسئله‌ فلسطین به فراموشی سپرده بشود. این خیلی خطر بزرگی است. فلسطین مسئله‌ اول دنیای اسلام است. یک کشور اسلامی، یکسره غصب شده است؛ بحث یک سرزمین کوچک یا یک شهر یا یک روستا نیست، بحث یک کشور است؛ یک ملت از خانه‌ خود بیرون رانده شده است؛ آنهایی از فلسطینی‌ها هم که امروز در خود سرزمین فلسطین زندگی می‌کنند، با کمال عسرت، با کمال فشار زندگی می‌کنند. دائم در معرض کشت و کشتار و تحقیر و تذلیل و فشار هستند. این مسئله‌ کوچکی است؟»

آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه‌ای به مردم و مسؤولان خواستار گرامی و بزرگ داشتن روز قدس شدند و در عین حال بیان کردند: «اگر تبلیغات جهانی این موضوع را منعکس نمی‌کنند، نکنند. آن کسانی که در زندانهای فلسطینی هستند به ما گفته‌اند آنها از شعار و حضور شما و مشت گره کرده شما که حاکی از نیت و عزم صادقانه شماست، احساس قوت و قدرت کرده و ایستادگی می کنند. آن که در پشت دیوارهای فلسطین اشغالی است، باید احساس تنهایی نکند تا بایستد. آن زن و مردی که در کوچه و خیابان‌های بیت‌المقدس و نوار غزه و شهرهای دیگر فلسطین اشغالی مورد تهاجم اراذل و اوباش صهیونست است باید احساس کند شما از آنها حمایت می‌کنید، تا بتواند مقاومت کند.»

مقام معظم رهبری از مسلمانان جهان خواستند روز قدس را روز همه مسلمانان و مستضعفان بدانند.

رهبر انقلاب بیان کردند: «مساله فلسطین از لحاظ اسلامی برای همه مسلمانان از جمله برای ما یک مساله اساسی و یک فریضه می‌باشد. همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید مسئله فلسطین را در زمره مسائل درجه اول خود بدانند. همه مسلمانان و کشورهای اسلامی با احساس مسؤولیت باید به مبارزین فلسطینی در داخل و خارج کمک‌های همه جانبه بکنند. مسئله فلسطین در صدر مسائل بین‌الملل اسلامی است. مشکل اصلی فلسطین وجود دولت صهیونیستی است. مساله فلسطین شوخی وسرسری نیست، امروز اساسی‌ترین مساله دنیای اسلام است. مهمترین مسائل جاری فلسطین است. تنها راه ریشه‌کن کردن این غده سرطانی خطرناک، مقاومت و مبارزه است. ما حقیقتا صهیونیست‌ها را دشمن دنیای اسلام می‌دانیم. صهیونیسم در مقابل موج نسل‌های رو به ازدیاد فلسطینی طاقت نخواهد آورد.»

ایشان ادامه دادند: «روز قدس یک روز بین‌المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، حرف حقی را که استکبار حداقل 60 سال برای خاموش کردن آن سرمایه گذاری کرده بود، فریاد می‌کنند.  تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران و اعلام روز قدس و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین، حرکت تهاجمی بود که در مقابل توطئه شصت ساله استعمار برای محو فلسطین از نقش جغرافیای جهان، ایستاد. روز قدس پشتوانه امنیت کشور نیز است و هر ایرانی که روز قدس به خیابان می آید، در واقع به امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب کمک کرده است.»

آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: «هر چیزی که در کشور ما حاکی از حضور مردم است، دشمن در تبلیغات جهانی سعی می‌کند آن را پوشیده بدارد. میلیون‌ها نفر در شهرهای مختلف و در تهران، در مراسم روز قدس و در اجتماعات عظیم به مناسبت‌های مختلف اجتماع می‌کنند؛ این‌ها را در تبلیغات شان منعکس نمی‌کنند؛ چون حاکی از پیوند مردم با نظام جمهوری اسلامی است؛ نمی‌خواهند این در دنیا مسجل بشود؛ نمی‌خواهند برای ذهن عمومی ملت ایران این باور به‌وجود بیاید؛ بلکه سعی می‌کنند آنها را هرچه کوچکتر هم نشان بدهند. یک میلیون جمعیت را می‌گویند دهها هزار نفر در تبلیغات جهانی این‌طوری است. دیگر فکر هم نمی‌کنند که حالا مردمی که خودشان این اجتماع عظیم را دیده‌اند، درباره‌ آنها چه قضاوتی خواهند کرد. تیری می‌اندازند، شاید به هدف خورد.»

مقام معظم رهبری ادامه داد: «از باب این‌که مساله‌ قدس مهم است و از این باب که امروز متاسفانه صهیونیست‌ها در وارد آوردن فشار مضاعف به فلسطینی‌ها حمایت می‌شوند و با توجه به این‌که بسیاری از کسانی که شعار فلسطین را می‌دادند، در بین راه، این ملت مظلوم را وا گذاشتند و امروز، مبارزین فلسطینی و ملت مظلوم فلسطین، نیاز به حمایت جهانی و دلگرمی از سوی برادران مسلمان خودشان دارند، من به مردم عزیزمان و همین‌طور به همه‌ ملت‌های مسلمان توصیه می‌کنم که ان‌شاءالله این روز را از گذشته گرمتر و پرشورتر برگزار کنند. این، به مبارزه و اصلاح امور فلسطینی‌ها کمک خواهد کرد. اصلاح امور فلسطینی‌ها به این است که ان‌شاالله مردم فلسطین که صاحبان خانه‌شان هستند حق خودشان را به دست آورند. ... متحدا محکوم کنند، متحداً مؤاخذه کنند، متحداً قضایا را نسبت به مساله‌ فلسطین تعقیب کنند و متحداً امنیت صاحبان فلسطین را در خانه خودشان تأمین و تضمین کنند. چنانچه این کار از طرف مسلمان‌ها انجام نگیرد، خود آن مردم مظلوم، انجام خواهند داد. اگر دولت‌های اسلامی نتوانند از آن ملت مظلوم که در خانه‌ خودش غریب است، دفاع جهانی کنند، تا آنها بتوانند لااقل در خانه خودشان امنیّت داشته باشند، خود فلسطینی‌ها کاری خواهند کرد که در خانه‌ی خودشان امنیت به وجود آورند. این کار را خواهند کرد و این به برکت اسلام، عملی است...»

رهبر انقلاب با بیان اینکه روز قدس، از روزهای بسیار مهم و تعیین کننده‌ای است، ادامه دادند: «سال های متمادی است که سعی می‌شود مسأله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیری است به قلب این توطئه؛ حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده‌اند تا به‌کلی مسأله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند. روز قدس را بزرگ بدارید. این روز، مخصوص ملت ایران هم نیست؛ در خیلی از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدودیت‌هایی که در کشورهای خود دارند - چون حکومت‌ها خیلی جاها اجازه نمی‌دهند - روز قدس را گرامی می‌دارند - به هر حال جمعیت‌هایی که می‌توانند این کار را می‌کنند - ان‌شاءالله امیدواریم امسال هم در مقابل توطئه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه ملت فلسطین شده است، روز قدس بتواند مشت محکمی به دهان دشمنان ملت فلسطین و دشمنان دنیای اسلام بزند...»

آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: «امروز ملت ایران کاری که می‌تواند بکند - که از همه کارها هم مهمتر است، تظاهرات - مثل همین تظاهرات امروز- است.  این کار بسیار مهمی است. از هدف‌های اینها این است که نام فلسطین را به دست فراموشی بسپارند. کاری کنند که اصلا فراموش شود که چنین چیزی وجود داشت؛ اما شما نمی‌گذارید؛ روز قدس نمی‌گذارد؛ امام بزرگوار ما با تدبیر خودش نگذاشت. این کار بزرگی بود.»

مقام معظم رهبری با بیان اینکه مساله‌ مهم این دوران، مساله‌ فلسطین است که انتفاضه‌ بزرگ فلسطین و بیت‌المقدس همچنان ادامه دارد، ادامه دادند: «کسانی که گمان می‌کردند می‌توانند با اِعمال زور و فشار، ملت فلسطین را از مطالبه‌ حقِ‌ّ مسلّم خودش منصرف کنند، اشتباه کرده بودند؛ نتوانستند و نخواهند توانست ملت فلسطین را از ادامه‌ این راه برگردانند. ممکن است با سرکوب و فشار و ارعاب، چند صباحی این نسل را به سکوت تحمیلی و اجباری وادار کنند؛ اما این خوابِ خوشِ بی‌تعبیری است که صهیونیست‌ها گمان کرده‌اند خواهند توانست از این پس به‌راحتی بر سرزمین غصب‌شده‌ فلسطین حکومت کنند... امسال در همه‌ دنیای اسلام، روز قدس با کیفیت ویژه‌ای برگزار شد؛ همچنان که پیش‌بینی می‌شد این‌طور بشود و این به خاطر حقانیت فریاد مظلومانه‌ی ملت فلسطین است... آن مردم مظلوم و مقهور و محاصره شده به وسیله‌ سنگدل‌ترین و سبع‌خوترینِ دشمنان، احتیاج به کمک دارند. هم ملت ما، هم دولت ما، هم ملت‌ها و دولت‌های مسلمانِ دیگر وظیفه دارند تا آن‌جا که می‌توانند، به این ملت مظلوم کمک کنند. این یک وظیفه‌ دینی و انسانی و خردمندانه است که عقل به آن حکم می‌کند و یک وظیفه‌ تاریخی است که تاریخ درباره‌ آن قضاوت خواهد کرد...»

رهبر انقلاب یادآور شدند: «روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت‌های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است و ملت بزرگ، مومن و متحد ایران در روز قدس امسال پیشتازی و عظمت اراده ملی خود را در این عرصه نیز ثابت کرد و با دفاع مقتدرانه و آگاهانه از ملت مظلوم فلسطین تنفر عمیق خود را از صهیونیست‌ها نشان داد و ایران و جمهوری اسلامی را در جهان سرافراز کرد.»

آیت‌الله خامنه‌ای با تشریح وضعیت مردم فلسطین گفتند: «آنچه که در عرصه منطقه ما امروز مساله اساسی است، باز همان مساله قدیمیِ فلسطین است. مساله فلسطین، بسیار مساله اساسی و مهمی است. رژیم اشغالگر و غاصب شدت عمل را علیه فلسطینی‌ها زیاد کرده است و این واکنش آنها به ضعف‌های درونی خودشان و به شکست‌های پی در پیِ خودشان است. نتوانستند آن هیمنه ای را که به دروغ از خودشان ساخته بودند، حفظ کنند؛ آن رعبی که در دل ملت‌های عرب انداخته بودند، با مجاهدت مجاهدان فداکار؛ لبنانی و فلسطینی، حالا شکست، فشار را بر مردم فلسطین وارد می کنند. حکومت موجود در غزه، امروز یک حکومت قانونی است؛ حکومت حماس یک حکومت قانونی است. همه ی دنیا باید این حکومتی را که با آرا مردم از طریق انتخابات به وجود آمده است، بپذیرند.»

مقام معظم رهبری  با بیان اینکه این حرکت عظیم در دنیای اسلام روز به روز جا افتاده‌تر شده است و گسترش بیشتری پیدا کرده، افزود: «امسال دنیای اسلام شاهد تظاهرات بخش‌هایی از اغلب ملتهای مسلمان بود؛ از شرق دنیای اسلام یعنی از اندونزی، تا غرب دنیای اسلام یعنی آفریقا و نیجریه. در کشورهای مسلمان هرجا به آحاد مردم اجازه داده شد که بتوانند نیت و اراده‌ی خود را در روز قدس نشان دهند، مجموعه‌هایی از مردم آمدند و نشان دادند که نسبت به مسئله‌ قدس چه احساساتی دارند. حتی مسلمانانی که در اروپا زندگی می‌کردند، اقلیت‌هایی که زیر فشارهای عصبیت دولتها و مؤسسات اروپایی قرار دارند، آنها هم روز قدس را گرامی داشتند. این نشانه‌ی این است که مساله‌ فلسطین علیرغم آنچه که غاصبان فلسطین و حامیان آنها می‌خواستند، روز به روز در دنیای اسلام زنده‌تر می‌شود.»

رهبر انقلاب ادامه دادند: «دستگاه استکبار و خود صهیونیست‌های خبیث معترفند، معتقدند و ناراحتند از اینکه جمهوری اسلامی پرچم فلسطین را برافراشته است و نمی‌گذارد که با سازشکاری‌هایی که میخواهند انجام بدهند، مساله‌ فلسطین را از دور خارج کنند. روز قدس، روز زنده کردن این یاد و این نام است. امسال هم به توفیق الهی، به هدایت الهی، ملت عظیم ما در تهران و در همه‌ی شهرستانها روز قدس را گرامی خواهند داشت، راهپیمایی خواهند کرد. در کشورهای دیگر هم بسیاری از مسلمانان در روز قدس از ملت ایران تبعیت می‌کنند.»

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «چقدر سعی کرده‌اند در طول این سال‌ها که روز قدس را که نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان‌دهنده‌ صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریادرسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ صهیونیزم است که به وسیله‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است.»

ایشان ادامه دادند: «دشمن صهیونیست و طرف‌های دیگر با وارد آوردن فشارهای سنگین و مختلف به مردم غزه و ساحل غربی، در تلاشند آنها را از مقاومت رو گردان کنند و به گزینه تسلیم سوق دهند اما ملت فلسطین با روحیه مضاعف و امیدواری بیشتر، مطمئن باشد که حرکت عظیم آنان، حتما به نتیجه خواهد رسید. استحکام و پیشرفت نمایان جبهه مقاومت، نتیجه «وارد کردن عنصر معنویت به مبارزه» و ایمان و توکل بر خداوند است بنابراین باید روحیه دینی و ایمان حقیقی را در ملت فلسطین عمیق تر کرد و «توکل، امید، حسن ظن به تحقق وعده‌های پروردگار صادق» را افزایش داد.»

مقام معظم رهبری  با بیان اینکه ملت ما بیدار و متحد است، ادامه دادند: «ملت ما مسایل جهانی را با علاقه و دلسوزی دنبال می کند؛ به مسایل دنیای اسلام می‌پردازد؛ درباره‌ آنها موضع می‌گیرد، که یک نمونه‌ از آن، همین راهپیمایی عظیم روز قدس است که در سرتاسر کشور در همه‌ شهرها، در بسیاری از روستاها حتی مردم اجتماع کردند، راه افتادند، شعار دادند به نفع برادران مسلمانشان که هرگز آنها را ندیده‌اند و نه از نزدیک می‌شناسند؛ لکن مساله‌ آنها را مساله‌ خودشان به حساب می‌آورند. این به برکت ایمان است؛ به برکت بیداری اسلامی است و این، آن راهی است که امام بزرگوار ما که رحمت و رضوان خدا بر او باد پیش پای ما گذاشت و ما این راه را طی می‌کنیم و تهدیدها و مخالفت‌ها و خصومت‌ها و غرض‌ورزی‌ها و نانجیبانه عمل کردن‌هایی که انسان مشاهده می‌کند در بخش‌های مختلف آن جبهه‌ گسترده، نخواهد توانست این ملت را از این راه باز بدارد.»

رهبر انقلاب افزودند: «روز قدس یک روز بین المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، حرف حقی را که استکبار حداقل شصت سال برای خاموش کردن آن سرمایه گذاری کرده بود، فریاد می کنند. تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران و اعلام روز قدس و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین، حرکت تهاجمی بود که در مقابل توطئه شصت ساله استعمار برای محو فلسطین از نقش جغرافیای جهان، ایستاد. روز قدس پشتوانه امنیت کشور نیز است و هر ایرانی که روز قدس به خیابان می آید، در واقع به امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب کمک کرده است. به لطف خداوند امسال نیز روز قدس در کشور و در کشورهای اسلامی با عظمت تر برگزار خواهد شد...»

آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: «ان‌شاءالله جمعه آینده که جمعه آخر ماه رمضان است مردم ایران به عنوان متولیان روز قدس، باید کاری کنند که برای دیگر ملت‌ها سرمشق شود؛ چون هر سال ملت‌های دیگر در گوشه و کنار، حتی در خود اروپا و جاهای دیگر، به تبع شما روز قدس را گرامی می‌دارند. ... روز قدس در پیش است؛ روز فریاد امت اسلامی علیه ظلم و عدوان 50 ساله ی دشمنان امت اسلامی است. روز قدس را باید همه ی امت اسلام و همه ی ملت‌های اسلامی گرامی بدارند و شما مردم عزیز ایران نیز مثل هر سال، به توفیق الهی این روز را گرامی خواهید داشت...»

ایشان تاکید کردند: «شما باید روز به روز این پرچم را سرافرازتر و این کانون درخشندگی و نور را درخشان‌تر کنید، تا عده بیشتری بتوانند استفاده کنند. ... امسال روز قدس، ملت‌های مسلمان باید نشان دهند که نسبت به رژیم صهیونیستی و حامیانش خشمگینند و هر کس در این زمینه بی تفاوت باشد و هر سیاستی که در آن جهت باشد، با او خشمگینند و خشمگین برخورد خواهند کرد...»

رهبر انقلاب هشدار دادند: «دشمنان اسلام برای فراموش شدن مساله فلسطین در افکار عمومی جهان تلاش فراوان می‌کنند اما راهپیمایی ملت‌ها در روز جهانی قدس این توطئه بزرگ را خنثی می‌کند و به ملت مظلوم و تنهای فلسطین امید و دلگرمی می‌دهد. فلسطینی‌ها، با وجود همه فشارها محکم ایستاده‌اند و می‌دانند که فلسطین را ملت فلسطین باید نجات دهد و حمایت امت اسلامی از آنها این استقامت و پایداری را افزایش می دهد.»

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار