مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم با کیفیت از کشاورزان خوزستانی خبرداد.
کد خبر: ۸۵۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 20 May 2020

خدارحم امیری‌زاده اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تاکنون میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی را توسط ۸۲ مرکز فعال در سراسر استان خریداری کرده‌ایم که بخش قابل توجهی از این خرید، توسط مباشر (تعاون روستایی استان) صورت گرفته است.

وی افزود: از آنجا که عمده مراکز مباشر شرایط نگهداری گندم در بازه زمانی طولانی مدت و به صورت استاندارد را ندارند، باید تمام محمولات خریداری‌شده را سریعا به سیلوهای استاندارد در استان و بخشی از آن را به سایر نقاط در کشور انتقال دهیم، بنابراین از این میزان تا کنون بیش از ۲۳۵ هزار تن حمل درون استان و ۲۱۵ هزار تن نیز به صورت حمل خارج از استانی به سیلوها و کارخانجات با قابلیت ذخیره‌سازی استاندارد انتقال یافته است.

امیری‌زاده ادامه داد: استان خوزستان در کارنامه سال گذشته خود توانسته گندم مورد نیاز ۱۲ میلیون نفر از مردم کشور را تهیه و این چنین نقش بسزایی در سلامت و پایداری امنیت غذایی مردم کشور ایفا کند.

وی تصریح کرد: کار برداشت محصول گندم و دانه روغنی کلزا در شهرهای جنوبی و مرکزی خاتمه یافته و برداشت در مناطق شمالی آغاز شده است اما به دلیل تکریم هم‌استانی‌ها و برای جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی حمل و نقل، هنوز امکان فروش محصولات به مراکز در شهرهای یادشده امکان پذیر است و کشاورزان می‌توانند در این فرصت باقی‌مانده جهت فروش محصولات خود به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص پرداخت وجه حاصل از فروش محصولات کشاورزان نیز عنوان کرد: پرداخت وجه حاصل از فروش گندم مازاد بر نیاز و کلزای کشاورزان به صورت روزانه ادامه دارد اما در بازه زمانی کوتاهی با توجه به اینکه استان‌های دیگری نیز مانند خوزستان، کار برداشت گندم و کلزا را آغاز کرده‌اند، در خصوص تخصیص منبع مالی اندکی دچار کمبود شده بودیم که با ایجاد راهکارها و تامین منابع به زودی پرداخت مطالبات کشاورزان روال بهتری نسبت به روزهای گذشته پیدا خواهد کرد.

امیری‌زاده ادامه داد: تا کنون ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان کلزاکار استان توسط بانک عامل پرداخت شده است و طی روزهای آتی مابقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار