محمدحسن باقری‌شکیب با بیان اینکه امروز و فردا بارش‌ها به صورت پراکنده رخ می‌دهد، پیش‌بینی کرد: در ساعت‌های عصرگاهی به دلیل افزایش حجم ابر در برخی از نقاط به ویژه مناطق شمالی این استان رگبار موقت باران داریم.
کد خبر: ۸۵۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ 19 May 2020
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی و افزایش رطوبت هوا و تشکیل ابر‌های محلی در این استان، رگبار‌های پراکنده بهاری تا چهارشنبه هفته جاری در همدان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، باقری‌شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، در برخی از نقاط رگبار موقت باران و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا بارش‌ها به صورت پراکنده رخ می‌دهد، پیش‌بینی کرد: در ساعت‌های عصرگاهی به دلیل افزایش حجم ابر در برخی از نقاط به ویژه مناطق شمالی این استان رگبار موقت باران داریم.

باقری شکیب با اشاره به اینکه امشب شدت رگبار ضعیف است، ادامه داد: در این مدت بین یک تا پنج میلیمتر بارش برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها یکپارچه و سیستمی نیست و بیشتر به دلیل تشکیل ابر‌های محلی رخ می‌دهد.

باقری شکیب عنوان کرد: از فردا دمای بیشینه هوای بیشتر نقاط استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و رزن با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه هوای این شهر ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار