مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار تبعه افغان در استان زندگی می‌کنند که اغلب به کارگری و مشاغل ساده مشغول هستند و کمتر دست به تکدی گری می‌زنند.
کد خبر: ۸۵۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 19 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ کامبیز جعفری اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۵۲۸۷ تبعه افغان را برای ساماندهی به اردوگاه مراقبتی عسگرآباد ورامین منتقل کردیم.

وی با اشاره به تعداد اتباعی که سال گذشته رد مرز شدند هم گفت: علاوه بر این ۳۹۵ متکدی تبعه پاکستان و بنگلادش را نیز رد مرز کردیم.

وی ادامه داد: بیشتر اتباع خارجی ای که در استان اقدام به تکدی گری می‌کنند پاکستانی هستند که جمعیت آنها در مجموع بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر است.

جعفری گفت: جای امیدواری است که اغلب تبعه افغان ساکن در استان مشغول به کار هستند چون به واسطه جمعیت بالایی که دارند اگر تکدی‌گری می‌کردند مصیب بزرگی دامنگیر استان می‌شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز اظهار کرد: از مجموع اتباع ساکن در استان ۵۵ هزار نفر صرفاً برگه شناسایی داشته و سکونت غیرمجاز دارند.

وی توضیح داد: اطلاعات هویتی اتباع غیرمجاز اخذ شده و به هر کدام از آنها یک برگه سرشماری داده شده و ۶۰ هزار نفر هم کارت هویتی و بازپرس دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار