مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد تا از بیست و هفتم اردیبهشت ماه بازگشایی مدارس صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 19 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ قاسمی گفت: البته باید بگویم از سوم اسفندماه که مدارس به خاطر ویروس کرونا تعطیل شد کلیه مدیران ما به دلیل اقداماتی که باید در فضای مجازی شکل می‌گرفت در مدارس حضور داشتند و مدارس باز بود.

وی افزود: طی سه ماه اخیر جامعه فرهنگیان علیرغم محدودیت هایی که وجود داشت به خوبی جریان آموزش را در فضای مجازی تداوم بخشیدند اما آن چنان که باید در فضای رسانه ای که کشور به این تلاش ها پرداخته نشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در نهایت با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس ما هم در استان البرز آمادگی کامل را داشتیم و اقدامات لازم را از سه روز قبل از بازگشایی آغاز و مانور بازگشاییدر تمام مدارس استان برگزار شد.

قاسمی خاطرنشان ساخت: مهم‌ترین نکته‌ای که در این بازگشایی مدنظر ما بود این بود که بتوانیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم که این اقدامات انجام شد.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در راستای رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی برای مدارس بود که در این خصوص بیش از 30 میلیارد ریال مواد بهداشتی را تهیه کردیم و در مدارس توزیع شد که تا پایان سال پیش بینی های لازم صورت گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.
قاسمی به بیان اقدامات هنرستان های استان در خصوص مقابله با کرونا پرداخت و گفت: بسیاری از هنرستان های ما از اسفندماه فعال شدند و با توجه به تجهیزاتی که در اختیار داشتند کارگاه های تولید ماسک راه اندازی کردند و این ماسک ها  با بازگشایی مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

قاسمی در ادامه در خصوص شبکه شاد گفت: این شبکه متعلق به آموزش و پرورش است و اگر قدری هم در راه اندازی آن تاخیر شد به جهت این بود که وزارت آموزش و پررش به دنبال این بود که اطلاعات مجموعه آموزش و پرورش در اختیار خودش قرار بگیرد و از این جهت امنیت شبکه آموزش دانش آموزی بسیار بالا است.
وی تصریح کرد: این شبکه اشکالاتی هم دارد که به مرور برطرف خواهد شد و موضوعی که نباید از آن غافل شد این است که نگاه وزارت آموزش و پرورش به سامانه شاد یک نگاه کوتاه مدت نیست.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان با توجه به شرایط خاص استان البرز و تعطیلی های پیش بینی نشده در طول سال تحصیلی گفت: در استان البرز و کلانشهر کرج همواره تعطیلی های ناخواسته و بعضا فراوانی به علت آلودگی هوا و شرایط آب و هوایی داریم که در این شرایط شبکه شاد به عنوان یک مکمل در کنار آموزش حضوری مانع از ایجاد وقفه در جریان آموزش خواهد شد.
قاسمی با بیان اینکه کرونا در کنار مصائب و دشواری های فراوانی که ایجاد کرد تجربه خوبی در حوزه آموزش و پرورش پیش روی ما گذاشت بیان داشت: باید از سالیان قبل به سمت آموزش های غیرحضوری و مجازی قدم برمی داشتیم و در دنیا هم آموزش تلفیقی به عنوان ترکیبی از آموزش حضوری، آموزش از راه دور و مجازی مطرح است.
وی ادامه داد: در همین شبکه شاد ما کانال‌های مختلف آموزشی و ارتباطی داریم مثل کانال انجمن اولیا یعنی کاملا می توانیم به شرکای آموزش و پرورش نزدیک باشیم در حالی که در گذشته یک زمان محدودی برای ارتباط مدرسه با دانش آموز و اولیا وجود داشت که امروز با وجود شبکه شاد در دوران پسا کرونا می توانیم بگوییم این ارتباط مستمرا وجود خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان سال گفت: بنای اصلی این است که امتحانات غیر حضوری برگزار شود اما تصمیم نهایی به شورای مدرسه واگذار شده است و اگر به این تصمیم برسند که واحد آموزشی امکانات لازم را دارد و می تواند در فضای مناسبی با فاصله اجتماعی امتحانات را برگزار کند ممکن است آزمون برخی دروس خاص را به صورت حضوری برگزار کند.
قاسمی در خصوص برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفت: آزمون این پایه ها حضوری خواهد بود که اولیا نگران نباشند همه دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری این آزمون پیش بینی شده و آموزش و پرورش در حال تمهیدات مقدمات لازم برای این برگزاری آزمون ها در سالن های بزرگ و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ نحوه پرداخت شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جاری گفت: طبق مصوبه‌ای که شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی داشت و من در مصاحبه با رادیو البرز هم گفتم ما دو نوع شهریه داریم شهریه ثابت مدارس غیردولتی و شهریه فوق برنامه که شهریه ثابت  که از یک سو با توجه به تداوم آموزش ها در فضای مجازی و از سوی دیگر برنامه ریزی موسسین مدارس برای یک سال تحصیلی و پرداخت اجاره فضاهای آموزشی، پرداخت حق بیمه و حقوق معلمین این مدارس،  شهریه باید پرداخت شود اما چون در طول ایام تعطیلی مدارس فعالیت های فوق برنامه نیز تعطیل بود مدارس مجاز به دریافت این شهریه از خانواده ها نیستند و اگر این شهریه دریافت شده باید به اولیا عودت داده شود.
قاسمی در آخرین بخش از صحبت های خود در خصوص هزینه سرویس مدارس نیز تصریح کرد: در بحث سرویس مدارس هم توافق شد تا ۱۵ روز اسفندماه پرداخت شود اما  اعلام کردیم مابقی مبلغ نباید پرداخت شود و اگر چنانچه مدارسی پول سرویس را از اولیا گرفته‌اند باید عودت دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار