رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، وسعت گلخانه‌های استان زنجان را بیش از ۳۸ هکتار اعلام کرد و گفت: محصولاتی مانند توت فرنگی محصولات تولیدی گلخانه‌های سطح استان است.
کد خبر: ۸۵۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 19 May 2020

وجود ۳۸هکتارفضای گلخانه ای در زنجان/ پرداخت تسهیلات ارزان قیمت 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، وسعت گلخانه‌های استان زنجان را بیش از ۳۸ هکتار اعلام کرد و گفت: محصولاتی مانند توت فرنگی محصولات تولیدی گلخانه‌های سطح استان است.

جواد تاراسی در این گفتگو به توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در استان تاکید کردو گفت: در سال جهش تولید کشت گلخانه‌ای در استان افزایش می‌یابد و این استان زیر ساخت لازم برای توسعه کشت گلخانه‌ای را دارد.

وی اظهار کرد: افزایش ضریب تامین امنیت غذایی جامعه، مدیریت ریسک فنی تولید و افزایش اشتغال از اهداف مهم توسعه کشت گلخانه‌ای در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: در بحث تولید محصولات گلخانه‌ای بیش از سه هزار و نفر در استان زنجان مشغول به کار هستند و در این میان باید به کشت محصولات گلخانه‌ای توجه شده و توسعه یابد.

تارا سی تاکید کرد: تولید محصول ات گلخانه‌ای یک روش نوین است که باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی، افزایش صادرات، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیر قابل کشت با سیستم هیدرو یونیک و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان کشاورزی می‌شود.

وی وسعت گلخانه‌های استان زنجان را بیش از ۳۸ هکتار اعلام کرد و افزود: محصولاتی مانند توت فرنگی، سبزی و صیفی و نهال عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های سطح استان است و برای متقاضیان برای کشت گلخانه‌ای تسهیلات با کار مزد کم درصد پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، همچنین به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تاکید کرد و افزود: ارتقا ء درآمد بهره برداران و توسعه زنجیره تولید از اهداف مهم اجرای طرح است.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار